Minirecensioner!

Tja! Jag vet att set inte riktigt är som minirecensioner men jag kallar det för att jag skriver många i ett inlägg:) idag har jag: gjort läxor, tränat, ätit godisXD, kollat på manga som alltid och bara Chillat resten av tiden:D
Aja här kommer några recensioner:)

20130428-211242.jpg

Titel: Ett oemotståndligt begär(original, Size 12 Is Not Fat)
Författare: Meg cabot
Utgivnings år: 2008(2006)
Sid antal: 334
Serie: Ett fall för heather wells 1

Handling: Heather Wells rockar fett!

Åtminstone gjorde hon det. Innan hon förlorade sitt skivkontrakt, sin pojkvän och alla sina besparingar då hennes mamma tog alla pengarna och stack till Argentina med managern.

Nu när stjärnglansen bleknat och det ändlösa turnerandet till otaliga shoppingcentra tillhör det förflutna, är Heather nöjd med att arbeta i receptionen på ett studenthem vid New York University. I alla fall var hon det tills en kvinnlig student hittas död i hiss-schaktet efter att ha surfat på hissens tak. Polisen tror att det är en olyckshändelse men Heather vet att tonårstjejer inte

hissurfar. Men ingen vill lyssna på henne, inte ens den snygge privatdeckaren som äger huset där hon bor. Heather bestämmer sig för att prova på en ny karriär som privatdeckare! Men hennes nya jobb har få förmåner och inga beundrande fans. Dessutom visar det sig vara farligt, dödligt farligt. För inget gör en mördare så förbannad som en överviktig ex-popstjärna som lägger näsan i blöt
OBS SPOLERS KAN FÖREKOMMA!
Omdöme: Jag har tyckt om Meg cabots böcker och hade förväntningar i denna bok. Men jag tyckte inte alls om boken, heather var ganska irriterande ibland och hennes ex var lika så. Jag fattar inte varför hon måste bli kär i hennes ex bror också…suck, men men sen såg jag att det har kommit en till del i serien(kom ut 2009) och jag är lite skeptisk mot att läsa den, men jag får väl göra ett försök till då.
2/10

20130428-214058.jpg

Titel: Rädda mig inte! (Original, Unravel Me)
Serie: Juliette 2
Sid antal: 399
Utgivnings år: 201303(original 201302)

Handling: Juliettes beröring är dödlig. Hon satt inlåst på grund av sin förbannelse i åratal. Men så träffade hon Warner, den vackre unge mannen utan hjärta. Han gav henne frihet, men bara i hans fångenskap, och om hon använde sin kraft i tyranniets tjänst. Juliette vägrade och flydde tillsammans med Adam, rebellen som bad henne att slåss för friheten och för deras framtid som älskande. Men lika brinnande och okuvlig som Adams och Juliettes kärlek vuxit sig – lika förbjuden kommer den att bli.

I andra delen av sin trilogi fortsätter hyllade Tahereh Mafi att berätta om en existens som brutit samman. Luften är förgiftad och människor arbetar likt fångar under ständig övervakning av Återetablissemanget, som styr det som återstår av världen i ett skräckvälde. Ändå är boken en av de mest romantiska och sensuella som någonsin har skrivits. Kontrasterna, stämningen, språket och tilltalet är helt unikt. Den handlar om elektrisk kärlek, berusande ondska och omöjliga val. Men också om en desperat längtan efter tillhörighet och att finna hopp, förtroende och självrespekt.
OBS! SPOLERS kan förekomma!
Omdöme: Jag tyckte om första boken i serien, Shatter me! Altså Rör mig inte! Så jag hade höga förväntningar på nästa del. Jag tyckte Warner mjuknade i denna bok och jag tyckte lite synd om honom ibland. Kenji ville man bara bli kompis med och Adam fick jag mer respekt åt. Men Juliette var jag irriterad på för det såg ut som hon gav upp mellan Adams och hennes relation, när han kämpade med att hitta ett sätt så att dom kunde vara tillsammans:) Sen när Juliette visade sig att hon hade lite kärleks känslor för Warner och att hon inte kunde välja mellan Adam eller Warner eller som han nu heter Aaron så tänkte jag inte triangeldrama igen! Haha en sak i boken blev jag jätte förvånad över, läs inte om ni inte läst första delen(att Aaron och Adam var bröder)
Rekommenderar för: Alla!
8,5/10

20130428-215650.jpg

Titel: Pandemonium
Serie: delirium-trilogin02
Utgivning: 202301
Sidantal: 387

Handling:Hon offrade allt för kärleken. Nu har hon förlorat den för alltid.

Lena ger sig av på en livsfarlig resa genom Vildmarken, till den växande motståndsrörelsens fäste. Samtidigt som det börjar viskas om revolution dras Lena in i ett livsfarlig spel. Här är äntligen den gastkramande uppföljaren till ”Delirium”. Den gamla Lena är död. Hon lämnades kvar med Alex blodiga kropp bakom en mur av eld och rök, när de tillsammans försökte fly till vildmarken. Den nya Lena lever från dag till dag. I Vildmarken finns inget förflutet. Det enda som spelar någon roll är nuet, och vad som kommer att hända i framtiden. Och i framtiden finns en möjlighet att motarbeta regimen. I framtiden finns hopp. Den andra delen i Lauren Olivers dystopiska trilogi tar vid direkt efter den dramatiska upplösningen i ”Delirium”. Lenas uppvaknande till sanningen bakom den värld hon levde i var bara början.

OBS! SPOLERS kan förekomma!
Omdöme: den var mycket mer spännande en den första delen, Lena växte i mina ögon. Slutet var så akward att han kom från dom döda eller, hahha. Men man måste läsa nästa del bara! 7/10

Kommer fler recensioner imorgon, hejdå XOXO

Lämna en kommentar

Filed under Uncategorized

Kommentera

