Godmorgon!:D

Hej! Jag har just vaknat och ligger och lyssnar på musik och skriver ett inlägg och läser om lite böcker bl.a. Nattens döttrar, järndrottningen, hades och ödet. Min brorsa gör sconse, mm.. Det ska bli gott😋;) recept: Klassiska scones

Ett härligt recept som ger fint, gyllenbruna, klassiska scones!

Du behöver

Receptet är för 4 personer.

3 dl mjölk
100 g smör
7-8 dl vetemjöl
4 tsk bakpulver
1 tsk salt
Gör så här:

Blanda mjöl, bakpulver och salt i en bunke.

Skär smöret i bitar och blanda ner det i mjölet. Finfördela smöret med fingrarna till en grynig massa.

Blanda ner mjölken och rör ihop till en deg, men rör inte i onödan utan sluta när du kan kan forma till en deg.

Dela degen i fyra bitar och platta ut till runda kakor, cirka 12-15 centimeter i diameter. Skär två skåror i varje kaka, i ett kors. Nagga kakorna med en gaffel.

Lägg på bakplåtspapper eller smord plåt och grädda i 250 grader i cirka 10 minuter. Servera nygräddade och varma!
Såhär ser dom ut ungefär ps. Tog bild från hemsidan

20130505-084844.jpg
Ja, igår så åkte jag till landet och städade och damma, så hann inte skriva inlägg då. Idag ska jag plugga inför två prov som kommer på måndag, det är i fysik och sen USAs stater. Jag ska också kanske dra ut och springa/joggaspringa och den såklart kolla på manga och bara Chilla. Min aotfitt får ni idag lite senare.funderar på att göra en/några recensioner om jag hinner. Kommer säkert ringa några kompisar också. Ja så kommer min dag se ut:) hejdå XOXO

Lämna en kommentar

Filed under Uncategorized

Kommentera

