Nemesis

Ja den här boken kom i fredags och jag läste ut den då, så här kommer recensionen!

20130602-172348.jpg
Titel: Nemesis( Goddess)
Författare: Josephine angelini
Serie: starcrossed(03)
Sidor: 433
OBS SPOILERS kan förekomma!
Handling: Den sista striden närmar sig. Världens öde vilar i Helenas händer.

När människor och gudar drabbar samman i en strid om kärlek, lojalitet och överlevnad står hela världens öde på spel. Här är Josephine Angelinis gastkramande avslutning på den bästsäljande trilogin ”Starcrossed”. Helenas misstag har befriat gudarna från deras fångenskap på Olympen och nu måste hon hitta ett sätt att stoppa dem innan ett förödande krig bryter ut. Men gudarna är rasande och deras blodtörst har redan lämnat ett spår av döda kroppar efter sig. Om Helena ska lyckas utmana det som står skrivet i stjärnorna måste hon till slut träda in i rollen som gudinna. Men vem går det att lita på inför den sista striden? Oraklets avslöjande att den mytomspunna Tyrannen – förgöraren som är mäktigare än alla andra gudar tillsammans – lurar bland dem orsakar en splittring hos Helena och hennes vänner. Samtidigt är Helena fortfarande osäker på om hon älskar Lucas eller Orion, och när det oundvikliga kriget närmar sig tvingas hon att fatta ett fruktansvärt beslut.
Handling: okej den här boken har jag väntat på i ett år, jag älskar den här serien, men ångrar lite att jag läste den på svenska för dom som översätter får inte med riktigt allt exakt så ska läsa den igen fast på engelska. Men iallafall var den nästan lika bra som tvåan och ettan. Jag tycker den var lite seg i början, men faktiskt kom man snabbt in i boken endå. Jag gillade att man fick veta mer om allas övernaturliga krafter ex. Att jason kan förvandla sig till en delfin och att Orion kan förvandla sig till en hästXD det komiska i slutet var ju att det blev nästan samma sak igen som hände för en massa år sen som ex. Att Lucas och Helena blev ihop=Guinevere och lancelot. Eller Orion och cassandra(vet faktiskt inte exakt hur det blev mellan dom men antar bara att d blev ihop) = cassandra och aeneas.
Jag gillar också att det är nutid miljö i vår värld för annars kan det vara längre bak i tiden. Jag ville se mer av dom andra karaktärerna och inte bara Helena, men jag gillade henne också. Slutet var så sorgligt och man vill bara läsa mer, men det här var sista delen, snyft:( ja helt enkelt kan inte hata denna serie, så läs den!!!
10/10
Rekommenderas till alla!
Kan köpas på: Bokus och mobil adlibris
Bye Xoxo

Lämna en kommentar

Filed under bok, recension

Kommentera

