The grand budapest

hej! idag har jag sett the grand Budapest på bio, trailern är ej med svensk text men ni förstår säkert endå:)

Handling: Gustave H är en omtalad concierge på ett välkänt hotell i Europa under mellankrigsåren. Zero Moustafa är hisspojken som blev Gustave Hs närmaste vän. Deras fantastiska äventyr innehåller en stöld och ett återbringande av en ovärderlig renässansmålning, en otäck familjefejd över en enorm förmögenhet samt en ljuvligt sockersöt kärlekshistoria. Samtidigt genomgår hela den europeiska kontinenten en dramatisk förändring och så även The Grand Budapest Hotel.

Omdöme: Asså när mina föräldrar bestämmde att vi skulle se denna film var jag lite skeptisk men jag fick endå följa med så ja. Men jag kollar helst inte på sånna här filmer, jag är mer den typen som gillar skräck,action,scien fiction och äventyr. Så jag var inte på topp humör när filmen började, men ialafall så efter ca halva filmen så kom man in i filmen. Själv tyckte jag att den var väldigt förutsägbar, så nästan i början så listade jag ut slutet, lolXD
Men den blev bättre och bättre ju längre in man kom i filmen, filmen är baserad på verklig historia…eller? men åh man blev ju sååå suktad av alla bakverk dom åt! mm…. men han med hugtänderna var ju lite creepy av sig. Gustave var ju ganska smart när han kom i fängelse, men det jag inte fattade var hur i all världen han dom hacka sönder ett hål så dom kunde fly, och det skulle ta 6 månader jag menar vakterna var jävligt korkade då. Det var några stunder/scener som jag skrattade i, Gustave var en rolig typXD men aa jag ger 4,5/10
ahha ja som ni vet så är jag väldigt kräsen, haha. men det var en historisk film som utspelade sig under andra världskriget, och jag tyckte det såg ut som om dom var i typ ryssland eller har jag fel? Men det var allt från mig;)
xoxo

Lämna en kommentar

april 12, 2014 · 8:39 e m

Kommentera

