Anna and the french kiss

20140804-183216-66736740.jpg

Titel: Anna and the french kiss

Författare: Stephanie Perkins
Serie: Anna and the french kiss #1
Utg: first published january 1st 2010
Sidor: 372
OBS SPOILERS KAN FÖREKOMMA!

Handling: Anna is looking forward to her senior year in Atlanta, where she has a great job, a loyal best friend, and a crush on the verge of becoming more. Which is why she is less than thrilled about being shipped off to boarding school in Paris – until she meets Etienne St. Clair: perfect, Parisian (and English and American, which makes for a swoon-worthy accent), and utterly irresistible. The only problem is that he’s taken, and Anna might be, too, if anything comes of her almost-relationship back home.
As winter melts into spring, will a year of romantic near – misses end with the French kiss Anna – and readers – have long awaited?

Omdöme: Den här boken har jag velat läsa länge, den har fått bra kommentarer och många som recenserar denna bok har tyckt att den är väldigt bra. Jag hoppades att den skulle vara så bra som det står men såklart nej, jag tyckte Anna var såå jobbig ibland. Hon var en sån där typical girl typ, det första hon gör när hon kommer in i sitt nya universitet i Frankrike är att få den absolut populäraste killen att falla för henne och sen inte märka det. Och sen senare ska såklart den andra populäraste killen ”gilla” henne .Hon är ganska arrogant och gahs hon går mig på nerverna, fast båda var ganska jobbiga. Etinne eller st Clare som alla kallar honom var såå jobbig bara visa dina känslor lite bättre och gå för fan inte tillbaka till din tjej om du gillar någon annan! Men båda missförstod varandra ganska mycket så det var säkert problemet. Men jag ska inte bara säga alla dåliga saker i den här boken den vara ändå helt okej, jag skulle nog tyckt om den lite mer om jag inte alltid läser en sådan handling tjej för två killar att gilla henne och andra tjejer hatar henne och tjejen är en troubelmaker, i manga finns det ganska mycket sådant… Ja men isåfall så tyckte jag att den blev bättre ju längre man läste och sen i slutet jag bara yes äntligen det var på tiden, nästan i början av boken visste jag att dom skulle bli tillsammans. Åh jag fick en sån mysig känsla av deras collage, jag blev lite avis där. Jag vill också gå på collage:( jag hade gärna velat se mer av deras kompisar ,mycket inriktar sig på Anna och hennes förhållande till hennes pappa och st Claire. Den får 6/10

Lämna en kommentar

Filed under Uncategorized

Kommentera

