Wings

20140424-210444.jpg
Titel: Wings
Författare: aprilynne pike
Serie: wings #1
Antal sidor: 290
Utgivning: 2011-05-01
OBS SPOILERS KAN FÖREKOMMA!

Kort handling:
When a flower blooms in the middle of her back, Laurel discovers that she is a faerie and was placed with human parents as a child. As Laurel learns about her true background and the dangers that face the faerie realm, she struggles to find her place in both worlds.

omdöme: omslagen är så fina tycker jag, jag skulle vilja ha hela samlingen men det blir för dyrt och jag har typ ingen plats kvar i hyllan längre xD haha! Men ialafall så blev jag nyfiken, en blomma som växer ut på hennes rygg! Omg först jag bara wtf en blomma?? Jag hade lite svårt att föreställa mig hur hon såg ut, men ja sen fick jag en ganska bra bild på hur hon såg ut. Först träffade hon David och sen kom den andra killen in i bilden(hah sorry jag kommer inte ihåg vad han heter för det var typ 100 år sen jag läste denna bok eller nej men i början av året ialafall) jag bara NEEJ inte ett triangel drama! Men jag lovar det kommer bli ett triangel drama för jag läste dom andra delarnas handling och då var David lite ute ur bilden kändes det som, men men jag tvingar mig själv att läsa nästa del. Den var ändå helt okej. Jag tycker ni ska läsa den om ni gillar mycket paranormal och annat övernaturligt. Nu i efterhand så kom jag på att denna bok liknar trylle trilogin av Amanda hocking (visst heter hon så…?) båda blev bort adopterad eller utbytt och båda verkar ha en ganska stor makt i deras hemvärldar eller vad man nu kan kalla det. Laurel- wendy David-Finn ”den andra killen-loki osv. Ja men den får 6/10

Lämna en kommentar

Filed under Uncategorized

Kommentera

