Dracula untold

hej!

ska recensera Dracula untold som jag såg i fredags med några kompisar:)

dracula untold

klicka på bilden så får du mer information om alla som var med i filmen osv.

 

Handling:

Den unge prins Vlad Tempes III, även känd som Dracula, är beredd att offra allt för sin familj. Priset för hans pakt med de mörka krafterna är högt, men gör honom samtidigt till en mäktig härförare och en odödlig legend.

Facing threats to his kingdom and his family, Vlad Tepes makes a deal with dangerous supernatural forces – whilst trying to avoid succumbing to the darkness himself.

Omdöme: Jag visste faktiskt inte så mycket om denna film, jag hade kollat på trailern 1 gång, men man hör på titeln vad den handlar om, dracula. Man kom fort in i filmen, och den blev intressantare och intressantare. Fast jag har läst å kollat mycket på ”vampyr filmer” så jag vet redan det mesta om vampyrer och alltid så ändrar regissören/författaren något om vampyrerna det är ganska irriterande, fast ändå bra för annars blir boken inte unik och tråkig. Jag tycker att denna film var för förutsägen(säger man så) jag visste hur den skulle sluta och vad han skulle bli osv. Därför tycker jag att den var dålig, men ni som inte vet så mycket om vampyrer, eller har lätt att tycka filmer blir förutsägbara ska nog inte se den.. Men den var bra måste jag säga:) Jag gillar Vladimir eller ja dracula han var nice, fast jag störde mig på honom också, hahah xD vill inte spoila något…men slutet var lite sorligt, hon dog…. filmen får,   (trumvirrvel)

7/10

 

Lämna en kommentar

Filed under film, film recension, nöje

Kommentera

