Mockingjay, the hungergames 3 part 1

Hej! som sagt så såg jag igår mockingjay eller the hunger games part 1. Var för trött igår för att orka skriva en recension men nu kommer en:)

mockingjay

Titel: Mockingjay part 1

Genre: Adventure & Sci fi

Utgivning: 2014

OBS! spoilers kan förekomma!

Handling: Vi får följa vår hjältinna Katniss Everdeen när hon leder Panems tolv distrikt i ett uppror mot den korrupta huvudstaden Capitol.Kriget som kommer att avgöra Panems öde eskaleraroch Katniss måste bestämma sig vem hon kan lita på och göra allt som krävs för att skydda sin familj och sina vänner.

eller på engelska: When Katniss destroys the games, she goes to District 13 after District 12 is destroyed. She meets President Coin who convinces her to be the symbol of rebellion, while trying to save Peeta from the Capitol.

Omdöme: ihhh har sett iframemot denna film as länge! och äntligen kommer den ut, men såklart så ska dom dela upp sista delen i två delar…-.- Men ialfall så hade jag riktigt höga förväntningar på denna film, jag har tyckt att dom två första filmerna har varit riktigt bra. spänning på topp och så, men nja vet inte vad jag ska säga om den här filmen… Tyvärr när man har för höga förväntningar blir filmen sämre än vad man tänkt sig. Men jag ska inte säga att den inte var bra utan den var bra. I början tyckte jag att den var seg som tusan, men det blev bättre ju längre in i filmen man kom. Mina favorit scener var när hon slogs mot ”huvudstaden”. Det var inte lika mycket action som i dom förra filmerna(the hunger games och Catching fire) Det blev jag lite besviken på, det var mer sorg. Dom som läst böckerna vet nog mycket mer om vad som händer, men dom följer boken ändå ganska exakt tycker jag. Eller vad tycker ni? Blir ju lite rädd ibland att någon huvudkaraktär ska dö, men såklart inte. Ingen dör i part 1.

Den får                                                             5/10

ses xoxo/sizzen

Lämna en kommentar

Filed under movie

Kommentera

