Bokbloggsjerka 12 – 15 december

Hej!

Nu var det dags för helgens bokbloggsjerka! Annikas fråga är:

Veckans fråga kommer från Mia: Är tre ett dåligt betyg? (Gäller betygskalan 1-5. Sortera in trean på motsvarande plats om du använder en annan typ av poängsättning)

Oj jag skulle inte säga att tre är ett dåligt betyg i betygskalan 1-5, om jag skulle sätta en trea så skulle boken vara någon stans mittimellan att jag varken tycker den är bra eller dålig.

Det är svårt att sätta betyg på  böcker man läser, för det är så olika hur man känner och tänker då, för sen om du kanske läser om samma bok igen efter någon månad eller längre så kanske du tycker boken är bättre eller sämre, det varierar så mycket om man gillar boken eller inte.

För mig är siffran tre bara en siffra, oftast utgår jag från kommentarerna och inte betygssättningen. Men ibland bryr jag mig inte alls om vad dom skriver om boken eller vad dom betygsätter boken utan jag läser den, det är så olika för alla^^

ha en trevlig helg nu!

xoxo/sizzen

6 kommentarer

Under bokbloggsjerka

6 svar till “Bokbloggsjerka 12 – 15 december

  1. Håller med, en trea är nånstans mittemellan, varken bra eller dålig.

  2. En bok som får en trea av mig är oftast en helt ok bok och läsupplevelse.

  3. En boktrea för mig tolkas som ganska bra, en läsvärd bok helt enkelt.

  4. En trea är oftast en ok bok men det beror ju också lite på vem som sätter den. Man lär sig hur vissa bokbloggare tänker och då kan någons trea ibland jämföras med en annans tvåa eller så. Men som författare tror jag att jag skulle nöjd med en trea. Inte överlycklig men helt ok med det.

  5. Jag använder inte betyg själv, men en trea för mig betyder att boken är bra och läsvärd

  6. Betyg är inget för mig, jag väljer efter min egen känsla, som kan variera kraftigt! Och i bland är en mellanbok precis det jag vill läsa!

Lämna en kommentar