Bokbloggsjerka 23 – 26 januari

Heej!

Nu kommer dagens jerka upp!

Denna vecka undrar Annika:  Johanna på Bokhora ställde tidigare i veckan en fråga om baksidestexter, och eftersom jag personligen alltid läser den blev jag nyfiken på hur du tycker att den ska vara för att fånga ditt intresse (alternativt vad den absolut inte får innehålla för att undvika att du ska rata en bok för gott).

Hm jag läser nästan alltid baksidan, det är den som oftast avgör om jag kommer läsa boken. Baksidan måste innehålla något litet som får mig att läsa vidare som att någon dör men vem lalala osv eller något sånt, alltså något som sticker ut från dom andra böckerna. Jag vill dock INTE veta några spoilers annars blir boken väldig tråkig eftersom då kan man lätt lista ut vad som kommer/kan hända. Den ska ändå ge en klar bild om vad boken handlar om  Men om jag ska vara ärlig så går jag faktiskt först på framsidan, om framsidan ser lockande ut det är då jag läser baksidan.
Det var allt för mig, ha en trevlig helg nu!
Xoxo Sizzen

3 kommentarer

Filed under bokbloggsjerka

3 responses to “Bokbloggsjerka 23 – 26 januari

  1. baksidestexten är verligen viktig för mig!

  2. Jag läser också alltid baksidestexten 🙂

  3. Baksidetexten är mycket viktigt för mig men även omslaget kan ha sin betydelse!

Kommentera

