Kingsman-the secret service

kingsman

Titel: Kingsman-the secret service

Genre: Action, comedy, adventure

OBS SPOILERS KAN FÖREKOMMA!

Handling: En superhemlig underrättelsetjänst rekryterar en småkriminell kille med potential till sitt stenhårda träningsprogram för blivande agenter. Samtidigt dyker det upp ett hot mot världen som skapats av ett galet teknikgeni.

Handling på engelska: A veteran secret agent takes a young upstart under his wing.

Omdöme: Om man kollar på vad filmen fått för omdöme så har filmen fått en 4. Många jämför med bondfilmerna (james bond), men jag tycker inte man kan jämföra med bondfilmerna. Bond-filmerna är så mycket bättre, dom är bättre i stort sätt allt. Några kända ansikten dyker upp i filmen som ex, Colin firth och samuel L. jackson. Dom spelade sina roller bra.

En tveksam aspirant är Gary Unwin, kallad Eggsy, en värsting i Londons sjabbigare gäng som en dag hamnar i fett klister. Då konfronteras han med Hart som kände Eggsys far. Denne var nämligen Kingsman-agent och nu skickas Eggsy till träningsläger där äpplets eventuella närhet till trädet ska testas. Samtidigt vill en ängslig och diabolisk miljökämpe, den läspande it-miljardären Richmond Valentine , utradera all mänsklighet utom en liten elit som ska börja om allting på nytt. Det är i stort sätt hur filmen börjar.

Asså shit jag blev helt paff när jag såg att det var en skara svenskar med i filmen och på köpet så fick dom med några fraser/meningar i filmen på svenska! kan ni fatta, vår prinsessa var med där inklusive en stadsminister. vissa kan dock ta illa upp för det där, men jag ba wtf xD

Denna film var mer som en komedi och man måste jämföra bond-filmerna. I bond-filmerna är allt bra blodigt allvar och här så är det humor rakt igenom nästan.

Dom scener jag kommer ihåg är bl.a när alla huvuden sprängs och man tror att det ska komma blod, men nej det blir för fasen fyrverkeri! Och då vart allt som bortblåst och jag kunde inte ta filmen på allvar. HAHA och sen scenen med när dom skulle välja en hund och så valde han en liten pug, såå gullig. Dom flesta scener med Valentine var sjukt roliga, hans släpande/läspande när han snackade var sjukt irriterande, vissa kanske tyckte om det men det gjorde inte jag.

Den var i stort sätt helt okej, blev dock besviken, innan såg jag att någon hade sett filmen och skrev att den var en av dom bästa filmerna han hade sett och då hade jag såklart höga förväntningar. men nej den höll inte måttet. Jag visste ibland vad som skulle hända, som ex när Hart dog.

Slutet blev för mycket, det var nästan samma scen i som i början fast då var det eggsy som hade ledningen. Men dom spelade inte klart scenen… ähh det är svårt att förklara, se den istället!

Jag ger den                             7/10

klicka här om du vill läsa mer om filmen(skådespelare etc)

Lämna en kommentar

Filed under film, film recension, movie

Kommentera

