Seventh son

Titel: Seventh son

Genre: Action, Adventure & Fantasy

Utgivning; 2015

Handling: I en svunnen tid kommer en obeskrivlig ondska att svepa över världen och åter sätta igång kriget mellan de övernaturliga och människorna. Master Gregory är en soldat som för flera århundraden sedan fängslade den onda och mäktiga häxan Mother Malkin. Mother Malkin har nu rymt och gör sig redo att hämnas genom att släppa lös sin fruktansvärda vrede över världen. Endast Master Gregory står i hennes väg och han har till nästa fullmåne på sig att träna upp sin lärling, Tom Ward. Mänsklighetens enda hopp står nu till den sjunde sonens sjunde son.

Omdöme: Filmen på börjades redan 2012 och planerades då på att släppas 22 februari 2013, men då blev det något krångel och sen fortsatte dom planera nya släpp men tillslut nu 25 februari hade den premiär i Sverige, äntligen. Jag hade inte sett trailern innan så hade ingen aning om vilka förväntningar jag skulle ha, men jag bara äsch jag kollar och ser vad jag tycker. Redan i början av filmen så kastas man direkt in på handlingen, men man hängde med snabbt. Tyvärr är handlingen ganska vanlig och det är samma intriger och allt det där med goda och onda…. Men den var lite underhållande också, så ja om ni vill använda upp er dö tid eller ja slapp tid så kan ni se på denna film, den duger;)

Vi har ju några kända skådespelare som lyfter upp det hela som bl.a han från game of thrones, Kit Harington som spelarväktarens lärling och sen Jeff Bridges som spelar Väktaren/mästaren. Dom spelar helt okej, inte det bästa dock. Som jag skrev i början så har dom skjutit fram på premiären väldigt länge och det kan göra att den blir sämre. Men vad vet jag^^

I hel het var den okej, Thats what i think

Jag ger den                                                                              5/10

Gå in här om ni vill kika lite mer på filmen!

Lämna en kommentar

Filed under film, film recension, movie

Kommentera

