Bokbloggsjerka 6-9 mars

Hej!

Förra veckan blev det ingen jerka för min del dels för att jag inte visste vad jag skulle skriva, men nu är jag i gång igen.

Okej åter till Annikas jerka!

Frågan lyder såhär:

Brukar du läsa dedikeringarna som brukar finnas i början eller slutet av böckerna? Vilken är i så fall den mest minnesvärda?

Jag brukar oftast läsa dedikteringarna om boken ser ut att ha något extra i sig eller ibland om dom är i början av boken, om den är i slutet av boken blir det isåfall i slutet av boken, om ens alls. Det är så fint när dom skriver små dedikeringar till någon dom håller kärt boken, jag skulle också vilja ha någon att skriva små dedikeringar till…

Hm den mest minnesvärda…oj det blir svårt, men de gånger jag kommer ihåg är när det står till min pappa, tack till min man osv.

Men nu får ni ha en cozy helg på er!

Har ni några planer inför helgen?

Jag ska på en 50 års fest imorn och sen på söndag blir det  kompisar och en bra bok att läsa.

6 kommentarer

Filed under bokbloggsjerka

6 responses to “Bokbloggsjerka 6-9 mars

  1. Jag läser precis allt, men kommer sällan ihåg dedikeringarna senare.

  2. Dedikationer är inget jag lägger på minnet, men läser dem gör jag 🙂

  3. Många är de pappor som tillägnats en bok!!!

  4. Jag läser gärna dedikationerna men det är inte alltid så att jag kommer ihåg dom efteråt!

  5. Jag läser oftast dedikeringar men tyvärr så fastnar dom sällan i minnet. 😉

  6. Den här helgen arbetar jag, extra på redovisningsbyrå och skriva på romanen.

Kommentera

