Black ice

Titel: Black ice

Författare. Becca Fitzpatrick

SIdor: 302

Utgivning: 2015

Tack B| Wahlströms för e-boken/recensionsexemplaret! 

Obs spoilers kan förekomma!

Handling: Ibland lägger man inte märke till faran förrän det är för sent …

Sjuttonåriga Britt Pfeiffer har hårdtränat inför en vandring i Klippiga bergen tillsammans med en tjejkompis. Men hon är helt oförberedd på att hennes ex plötsligt vill möta upp dem. Innan Britt hinner reda ut sina känslor, tvingar en snöstorm tjejerna att söka skydd i en ensligt belägen stuga. Där gömmer sig två snygga killar som visar sig vara på flykt undan polisen och det dröjer inte länge förrän semestern förvandlas till ett gisslandrama. Fast den ene kidnapparen – Mason – har en enorm dragningskraft och Britt blir förvirrad. Är han verkligen hennes fiende?
I utbyte mot sitt liv går Britt med på att leda kidnapparna nerför bergssluttningen. Under den livsfarliga vandringen lägger hon märke till en rad isande tecken på att en seriemördare går lös bland bergen. En upptäckt som kan leda till att hon själv blir mördarens nästa offer.

Omdöme: Det har gått lite i vågar när jag läst boken, så jag har inte läst den här boken på direkten utan jag kanske har läst lite och sen har det gått en tid och sen läser jag lite mer osv. Men bara för att det var Fitzpatrick som skrivit den så trodde jag faktiskt att det skulle ingå lite övernaturligt, men nej det var inget övernaturligt med. Jag tror det här är en av få böcker som får mig att tappa andan. Jag visste nästan aldrig vad som skulle hända och man blev oftast förvånad. Om vi börjar från början så börjar kapitlet med ”April” och då får man verkligen läsa intensivt. Det blir redan ett mord kan jag avslöja^^ Det gjorde så att man får känslan och kommer lättare in i boken. I boken kunde man se hur bra en person kan vara på utsidan men ha en dold sida av sig själv. Revansch kretsade mycket boken kring också,  Jag tyckte dock att slutet blev lite skevt, jag menar jag hade gärna viljat få en sista konversation mellan Britt & Korbie, jag förstår varför hon stack sådär men man fick inte veta vad hon tyckte och tänkte om vad hennes bror hade gjort. Var dom ens vänner..?  Den var spännande rakt igenom och jag trodde att det skulle sluta så och att ”han” var mördaren men nej så fel man kan ha. Det här var en riktig thriller,  med kärlek & hat.

Riktigt bra faktiskt!   Jag ger den         9/10

Klicka här (goodreads) för att läsa mer eller klicka här (adlibris)  och sen här (bokus)

Lämna en kommentar

Filed under bok, idag, recension, recensionsex

Kommentera

