Bokbloggsjerka 20 – 23 mars

Heej!

jag har inte så mycket att säga, har mest varit förkyld denna vecka. Men idag så var det solförmörkelse, och det händer inte alls ofta minst vart 10:onde år tror jag. Och sen vill jag säga att våffel dagen är snart, tror det var på söndag eller måndag om jag minns rätt.

Och som alltid så betyder ny helg ny bokbloggsjerka hos Annika, idag kommer Veckans fråga från Carola:

Jag skulle vilja veta hur andra bokbloggare interagerar med sina läsare, lockar till sig nya läsare och får de befintliga läsarna att fortsätta besöka bloggen. Jag skulle gärna vilja läsa mer om vad som driver bokbloggarna till att blogga och hur mycket de tänker på sina läsare när de bloggar.

Oj det var en svår fråga. jag skriver nästan helt för min egen skull, för att det är kul. Det går i svackor hur jag känner, om jag är på topp så blir det självklart mer inlägg och mer ideer, men som jag har skrivit lite innan så är jag lite i små svackor hela tiden. Men för att locka till sig nya läsare tror jag bara det är att vara sig själv, vara kreativ och inte göra så mycket som andra gör, då blir det lätt att läsarna kanske tröttnar att läsa nästan samma fast med andra ord. Ja ni fattar säkert:)

Jag brukar skriva av mig på bloggen allt jag känner, tänker och gör fysiskt på dagarna. det blir som en dagbok fast på datorn istället^^ När jag skriver så tänker jag faktiskt inte så mycket på dom som läser utan jag bara skriver på.

Det är en kul mötesplats för alla bokälskare, man får så mycket inspiration av andra bokbloggare.

Ha en skön helg nu!

8 kommentarer

Filed under bokbloggsjerka, jerka

8 responses to “Bokbloggsjerka 20 – 23 mars

  1. Det viktigaste tror jag nog är att man tycker det är roligt att blogga. Och jag tror faktiskt att väldigt många bloggar i första hand för sin egen skull.

  2. ja, man ska definitivt vara sig själv och så ska man ha kul. och kommentera
    andras bloggar så får man ganska säkert kommentarer tillbaka. det är också bra att delta i läsutmaningar

  3. Trevlig helg till dig också!

  4. Det är kul att blogga 🙂

    Våffeldagen är på onsdag 😉

  5. trevligt att få läsa andras dagböcker 🙂

  6. Sanna ord. Man får helt enkelt köra sitt eget race. Ha en trevlig helg! 😀

  7. Jag läser gärna andra bokbloggar men jag ska bli bättre på att lämna avtryck efter mig.

Kommentera

