Bokbloggsjerka 24 – 27 april

Hej!  har inte hunnit göra något inlägg sen förra helgen…piin! Vad ska ni göra i helgen? Jag ska gå på konsert & plugga^^

Nåja här kommer Annikas jerka!

Veckans fråga/utmaning kommer från Koko:

Jag tycker ibland att bokbloggosfären fokuserar onödigt mycket på det som är nytt och spännande. Jag skulle vilja komma med en utmaning: blogga om en bok (eller flera) som är minst hundra år gammal, men fortfarande läsvärd. Vuxenbok, barnbok, facklitteratur, vad du vill. Motivera!

Oj, håller med! Skulle vara en kul grej att göra;) men jag läser inte heller så många klassiker som Annika skrev:/

En bok jag kommer på som jag kan tipsa om är Frankenstein av Mary Shelly ,tror den gavs ut 1818.

Trevlig helg på er!

3 kommentarer

Filed under bokbloggsjerka, jerka

3 responses to “Bokbloggsjerka 24 – 27 april

  1. Du har tid på dig att läsa klassiker, om du vill, de försvinner inte 🙂

  2. Jag skulle också vilja läsa fler klassiker, men det blir sällan som man tänkt sig.

  3. Jag läste många klassiker innan jag började blogga och läser fortfarande någon enstaka då och då.

Kommentera

