Mörkrets demoner-Ondskan vaknar

Titel: Mörkrets demoner-Ondskan Vaknar (Unbreakable)

Författare: Kami Garcia

Serie: Mörkrets demoner #1

Sidor: 264

Förlag: Semic (tack för boken!!)

Utgivning: 2015(original 2013)

OBS spoilers kan förekomma!

Handling: ”Jag har aldrig trott på spöken. Inte förrän ett försökte döda mig.”

När Kennedy Waters hittar sin mamma död förändras allt. Hur har hon kunnat leva i sjutton år utan att veta att övernaturliga krafter hotar hennes familj? Kennedy måste lämna sitt gamla liv bakom sig. Hon måste ta sin mammas plats i Den svarta duvans legion och kämpa mot mörkrets demoner. Och inte blir det lättare av att hon ska kämpa tillsammans med de två snyggaste killar hon någonsin träffat. Hemsökta hus, hämndlystna andar, magiska symboler och pistoler laddade med salt blir hennes nya liv. För de onda andarna vilar aldrig.

Omdöme: Wow! tror aldrig jag läst ut ett recensionsex någon gång på så kort tid. Fick boken i torsdags och läste ut boken i lördags. Brukar oftast inte hinna med att läsa, men som tur så skulle jag då ut till landet och det är då man passar på att läsa. Nog med det, jag hade inte satt några förväntningar eftersom jag brukar bli besviken efteråt. Boken kretsar mycket kring Kennedy och ”gänget” alltså Lukas, Jared, Priests & Alara. I början blev jag lite skeptiskt mot det där med att det kom två snygga killar och räddade henne, jag tänkte nu blir det väl ännu ett triangel drama. Men jag hade faktiskt lite svårt att föreställa hur dom två snyggingarna såg ut, när jag syftar på dom snygga så är det Lukas & Jared, the twins^^

Allas vänskap växte genom boken, det gjorde så att boken blev bättre. I mina ögon så växte Kennedy mest, från början så var hon en svag liten flicka, men sen i slutet av boken så blev hon modigare.

Jag tyckte det gick lite för fort när Kennedy & Jared började få känslor och nästan bli ihop, lite för tidigt va?                            Den skönaste personen i boken var lungt Priests, han var den nyfikne och dumdristig. Kände igen mig lite i honom faktiskt.

Det är en lättläst bok som du kan enkelt läsa när du inte orkar ta itu med någon tjockare bok eller seg bok. Passar folk som gillar övernaturligt, men kanske inte riktigt har börjat läsa ex, The vampire diaries. Men den passar i stort sätt alla som är äldre också såklart;)

I hel het tyckte jag att en var bra, det var skönt att byta värld/miljö lite från den man är i annars.

Jag ger den                                                             7/10

Köp den hos Adlibris & Bokus 🙂

Lämna en kommentar

Filed under bok, idag, recension

Kommentera

