Liebster award

Hej! Det är så att jag har blivit nominerad av Sara  ,tack så mycket!

Regler: Länka tillbaka till personen som nominerade dig
Svara på frågorna som du fick av personen som nominerade dig
Nominera 11 andra bloggar med färre än 200 följare
Göra 11 frågor till dem som du nominerar
Meddela de nominerade via sociala medier/bloggar

Frågorna:

1. När var du senast på biblioteket?
Hm, kommer faktiskt inte ihåg. Men för två veckor sen.
2. Vilken/vilka var din/a senaste köpta bok/böcker?
Min senaste köpta bok var Slayers av C.J. HILL;)
3. Vilken bok har du starkast minne/känsla kopplat till?
 måste tyvärr passa på den.
4. Vilken är din mest lästa bok?
Intressant fråga;) har läst om många bäcker. Men det måste nog vara Helena av Josephine Angelini
5. Av böckerna i din bokhyllan, vilken titel beskriver dig bäst?
hihi måste säga att Legend av Marie Lue passar bäst in på mig^^
6. Vilken bok gav du senast bort till någon, och varför?
Den senaste boken jag gav bort var Cirkeln därför jag fick ett exemplar att lotta ut oxså:)
7. Vilket enda ord i en titel skulle göra dig intresserad av att läsa den boken? (om det var det enda du fick veta om boken.)
Oj svår fråga, men typ Murder eller något ord som man kan koppla till övernaturligt som ex Wings
8. Vilken bok/serie skulle du vilja leva i?
Divergent
9. Vilken kapitelform tycker du bäst om? (Numrerat, ett ord, en mening…)
Hm tänker inte så mycket på det, men tycker ibland det blir för tråkigt med bara nummer så skulle säga ett ord.
10. Läser du alltid ut böcker du har börjat läsa?
haha nej det gör jag inte, kan lätt bli uttråkad och hoppar då över till någon annan bok.
11. Vad ska du läsa härnäst?
Jag ska läsa något rexensionsex eller Heir of Fire:)
Jag vet inte om dessa har färre än 200 följare, men i alla fall så nominerar jag dessa 11:
Mina 11 frågor:
1. Vilken bok har du starkast minne till?
2. Vilken är den sämsta bok du läst?

3. Vilken bok har haft den största inverkan på ditt liv?(Kanske förändrat ditt sätt att tänka eller fått dig att intressera dig för något nytt)

4.  Var får du böckerna du läser ifrån?(Köper i en fysisk bokhandel eller på nätet? Eller lånar du på biblioteket?)

5. Finns det någon genre du undviker?Varför?
6. Pest eller kolera: Att bara få läsa en bok per år eller att få läsa så mycket du vill men aldrig avsluta böckerna?
7. Kollar du på booktubers? I så fall vilka?
8. Har du någon/några favorit bokbloggare?
9. Vilken bok skulle du räddat om du bara fick rädda en ända bok?
10. Har du några book boyfriends? i så fall vilka?
11. Läser du helst på engelska eller svenska?
 
ps. Ni får ursäkta mig om ni redan fått en nominering:)
6 kommentarer

Filed under idag

6 responses to “Liebster award

  1. Pingback: Liebster Award 2 | Saras bokhörna

  2. Pingback: Liebster award 2.0 | Bokhuset

  3. Roligt att läsa dina svar. Gillar boktiteln som beskriver dig bäst! ^^

  4. Pingback: Liebster Award – igen | Lottens Bokblogg

Kommentera

