The one- A selection novel

Titel: The one- A selection novel

Författare: Kiera Cass

Förlag: HarperTeen

Språk: Engelska

Sidor: 323

Utgivning: 2014

OBS SPOILERS kan förekomma!

Handling: The time has come for one winner to be crowned.

When she was chosen to compete in the Selection, America never dreamed she would find herself anywhere close to the crown—or to Prince Maxon’s heart. But as the end of the competition approaches, and the threats outside the palace walls grow more vicious, America realizes just how much she stands to lose—and how hard she’ll have to fight for the future she wants.

Omdöme: Jag råkade visst läsa tredje boken först, ups…. det är inte bra att göra så, men jag trodde det här var första boken eller något och jag insåg att jag läste tredje boken när jag hade läst typ 20 sidor så jag bara äh skit it jag läser den ändå. Jag har hört väldigt bra kommentarer om denna serie, men ändå så blev jag inte alls så excited på att läsa den efter jag läst baksidan utan mer att jag faktiskt tyckte den lät ganska tråkig. Men jag hade fel, den var bra!:)

Jag har en känsla av att jag inte kommer tycka om dom första två delarna eftersom jag redan vet hur det kommer sluta…

Deras triangel drama var förfärligt jobbigt, America tvekade och tvekade suck bara välj någon. Men det var lite synd om Aspen när satte honom som en back-up plan om det inte skulle bli något mellan henne och Maxon. Lite egoistiskt av henne….

Okej annars var den bra, som när America hade sina små stunder med Maxon när dom inte bråkade. Jag älskade att hon stod för sina åsikter och var lite rebellisk, det gjorde så att jag tyckte om henne bättre. Jag är super taggad inför nästa bok, The heir då är det deras barn som står inför valet att välja a husband.

Jag ger den                                                                     3/5

Lämna en kommentar

Filed under bok, bokrecension, Kiera Cass

Kommentera

