Angel Burn

Titel: Angel Burn

Författare: L.a. Weatherly

Serie: Angel#1

Förlag: Candlewick Press

Språk: Engelska

Sidor: 449

Utgivning: 2010

OBS SPOILERS kan förekomma!

Handling: They’re out for your soul.
And they don’t have heaven in mind…

Willow knows she’s different from other girls, and not just because she loves tinkering with cars. Willow has a gift. She can look into the future and know people’s dreams and hopes, their sorrows and regrets, just by touching them. She has no idea where this power comes from.
But the assassin, Alex, does. Gorgeous, mysterious Alex knows more about Willow than Willow herself does. He knows that her powers link to dark and dangerous forces and that he’s one of the few humans left who can fight them. When Alex finds himself falling in love with his sworn enemy, he discovers that nothing is as it seems; least of all good and evil.

Omdöme: En komisk sak var att först hade jag lånat denna bok fast med ett annat omslag, alltså det som är på bilden längst ner och den hade legat ett tag. Sen lånade jag boken igen fast jag hade den fortfarande hemma, men det hade jag visst glömt. Men jag märkte det efter jag läst ut boken som det står Angel burn på.

Handlingen drogs jag till direkt,  den innehöll övernaturligt och assassins passar mig som handen i handsken. Man kommer snabbt in i handlingen och det är enkelt att förstå allt, så om ni inte är så bra på engelska är denna bok perfekt att börja med. Sidorna flög bokstavligen talat iväg, hade nog läst ut den här boken på mindre än en timme.I början blev jag bara lite förvirrad för man får först läsa en prolog och då läser man ur Alex PoV och sen direkt börjar storyn och då är det Willows PoV. Brukar det inte vara så att man läser från protagonistens PoV i prologen..Men som ni anar så får man läsa ur bådas PoV i hela boken ink Jonah:s också, tyckte jag var bra annars skulle det bli för lång tråkigt. Älskade delen när Willow och Alex åker i bilen tillsammans och deras stunder tillsammans, dom är så himla gulliga! Relationship goals kan man lungt säga. Ja tack, vill gärna ha en kille som Alex. Men innan båda märkte att den andre var kär i den andra så var det väldigt irriterande eftersom dom var så tröga. Herregud ta steget då.

Men åhh Alex är min, så himla gullig men samtidigt är han ett badass eftersom han är en assassin.

Man kan läsa boken var som helst, passar både i hängmattan och i sängen. Slutet gör både så att man vill läsa vidare men också att man får en good feeling av den, man blir satisfied. Jag tycker man ska ge den här boken ett försök i alla fall, tyckte själv den var bra:)

Jag ger den                                            3,6/5

Annat omslag:  

1 kommentar

Filed under bok, bokrecension, L.a. Weatherly, recension

One response to “Angel Burn

  1. Pingback: Angel Fire | sizzen

Kommentera

