Immortal beloved

Titel: Immortal beloved

Författare: Cate Tiernan

Serie: Immortal beloved #1

Förlag: Little, Brown Books for Young Readers

Format: Pocket

Språk: Engelska

Sidor: 390

Utgivning: 2010

OBS SPOILERS kan förekomma!

Handling: Nastasya has spent the last century living as a spoiled, drugged-out party girl. She feels nothing and cares for no one. But when she witnesses her best friend, a Dark Immortal, torture a human, she realizes something’s got to change. She seeks refuge at a rehab for wayward immortals, where she meets the gorgeous, undeniably sexy Reyn, who seems inexplicably linked to her past.

Nastasya finally begins to deal with life, and even feels safe–until the night she learns that someone wants her dead.

Omdöme: Innan var jag lite skeptisk tlll om jag skulle gilla denna bok och jag tänkte faktiskt inte läsa den men som tur så tog jag tag och började läsa. Jag blev inte besviken utan tvärtom, den var jätte bra. Man får möta Nastasya aka “Nasty”- självsäker,rättfram, ibland jävligt rolig, ung tjej(hm hon ser i alla fall ut som en ung tjej, fast hon är 459 år) som flyr från sina vänner som hon har känt väldigt länge för att hennes bästa vän Innocencio aka ”Incy” gör så att taxi föraren blir paralyserad och lämnar honom liggande på en gata. Hon flyr till ett reahb för odödliga, där träffar hon några intressanta och mystiska personer som Reyn och River.

Älskar att både Reyn och Nasty är lika gamla, det brukar oftast vara att killen är mycket äldre än tjejen men inte nu!:) Titeln kopplar jag nästan direkt till vampyrer, men jag gillar konceptet med att dom inte är någon annan varelse utan är helt enkelt odödliga bara med krafter. Fast odödliga skulle jag nog heller inte säga att dom är, för om man är odödlig så kan man inte dö, men det kan dom. Dom lever bara sjukt länge, haha så om man är 200 år så är man bara ett barn xD(lol i deras värld)

Jag hade velat läsa mer om hela gänget som Natsy festade med,  Incy,Boz,Katy, Straton och någon mer. Men jag gillade att dom festade och det var underhållning, skulle själv vilja vara en av dom^^

Cate har lyckats bra med att få in både magi, cirklar, formler samtidigt som hon gör det modernt och trovärdigt. Man får se historiska tillbaka blickar som man försöker förstå hur allt hänger ihop.

Jag är väldigt glad att jag valde att läsa denna bok, jag kommer definitivt läsa vidare!

Jag ger den                                                  4,5/5

Lämna en kommentar

Filed under bok, bokrecension, Cate Tiernan, recension

Kommentera

