Mini recensioner-The Selection & Elite

Författare: Kiera Cass
Serie: The Selection #1
Sidor: 327
Utgivning: 2012

OBS SPOILERS kan förekomma!

Minihandling: Början på Americas resa till tronen

Omdöme: Innan hade jag redan läst 3:e boken i serien så jag visste hur det skulle sluta. Så jag läste 1 & 2 boken ur serien bara för att ha läst dom igentligen. Trodde absolut inte att jag skulle få några nya intryck på karaktärerna, men det fick jag. America var så mycket jobbigare än vad jag tyckt från 3:e boken.Början såg bra ut, hon är inte besatt eller galen i Maxon som dom andra som deltar.Sen när man läst halva boken så går det över, hon börjar bli den dära tjejen som också tävlar om Maxon….Suck, men det kunde inte ha blivit bättre, dom passar väldigt bra ihop. Aww  gulligt att Maxon var så innocent, han hade nästan inte hållt på med någon tjej.  Men deras värld är ganska skratt retande, ja det är som en slags rang ordning som man föds in i. Om ens föräldrar är en 8:a så är man en själv och då är man i lägsta rang och är typ som slavar åt andra som är i högre rang. Sen kan man såklart gifta sig och då blir man i samma rang som sin partner(om man är tjej och gifter sig med en kille) annars blir det tvärtom, om du är tjej och gifter dig med någon av lägre rang/siffra så blir du samma rang/siffra som din kille. Men det var ändå intressant värld dom lever i.

Tycker absolut att ni ska läsa den här boken!

Jag ger den                                                                         3,5/5

The Elite

Titel: The Elite
Författare: Kiera Cass
Serie: The Selection #2
Sidor: 323
Utgivning: 2013

OBS SPOILERS kan förekomma!

Minihandling: America är kvar i tävling om att vinna Maxons hjärta( och kronan)

Omdöme: I den här boken var America såå jobbig, hon svajade mellan Aspen och Maxon. Vem ska hon välja, det är frågan. Älskade hennes relation med sin familj,dom var så gulliga mot varandra. Blev faktiskt förvånad över Maxons beteende, men skulle nog också gjort samma sak. Han hållde på med Celelste, haha gillade inte heller henne hon var en irriterad bitch om man kan säga så. Men vad hade han för val, America gav honom ingen tydlig respons om hon gillade honom eller inte. Det var många ups and downs, bråk efter bråk, eller man kan mer kalla de små tjafs. Ja som sagt så visste jag hela tiden hur det skulle sluta, men det var fortfarande mycket man hade missat. Det var värt att läsa dom två första delarna.

Jag ger den                                                            3/5

Annonser