Mission impossible 5 rogue nation

Titel: Mission impossible, rogue nation

Genre: Adventure, Action, Thriller

Utgivning: 2015

Handling: Ethan och hans team står inför sitt svåraste uppdrag hittills: att utrota Syndikatet, en internationell kriminell och mycket rutinerad organisation vars mål är att förgöra IMF (Impossible Mission Force).

Or in english

Ethan and team take on their most impossible mission yet, eradicating the Syndicate – an International rogue organization as highly skilled as they are, committed to destroying the IMF.

Omdöme: Jag såg den för någon vecka sen och glömde helt bort att jag skulle recensera den. Ja det här är 5:e delen eller ja filmen i ”Mission impossible”, jag antar nästan att ni har sett någon av filmerna i Mission impossible då vet ni hur action packat det är. Och huvudrollen är som alltid Tom Cruise, han spelar Ethan. Allt kretsade kring hur dom skulle först bevisa att Syndikatet finns men också förgöra dom. Det är mycket coola effekter och det går  fort, så man måste hela tiden följa vad som händer annars missar man något viktigt. Man tror att det blir sämre eftersom det är den 5:e filmen men nej lika bra som dom innan och lite bättre. Det som störde mig var när det plötsligt var några svenska repliker, man ba eh vaa hörde jag rätt? Dom svenska orden/replikerna, för mig förstörde det lite spänningen. Annars var det bra, spänningen på topp och bra skådespelare också.

jag ger den                                                                   4/5

Lämna en kommentar

Filed under film, film recension, movie

Kommentera

