The Scorch Trials

Maze Runner: The Scorch Trials (2015) Poster

Titel: The Scorch Trials

Genre: Action, sci fi & Thriller

Utgivning: 2015

OBS SPOILERS kan förekomma!

Handling:  Thomas och hans gäng står denna gång inför en ännu större utmaning när de ska ta reda på allt om organisationen WCKD. De befinner sig nu i ett öde landskap,kallat ”the Scorch”, fyllt av dödliga hinder. Här slår de sig ihop med motståndsrörelsen och kämpar tillsammans mot WCKDs tunga armé. Men kanske är det för sent för att stoppa dem och deras fruktansvärda planer.

After having escaped the Maze, the Gladers now face a new set of challenges on the open roads of a desolate landscape filled with unimaginable obstacles.

Omdöme:  igår såg jag denna film med en kompis, hade sett framemot att se den så hade ganska höga förväntningar. Men det höll, jag gillade den starkt, det började exakt var den slutade. När filmen var slut så såg jag säkert mållös ut, action rakt igenom från början till slutet. Thomas är inte direkt den som sitter still och inte gör något så deras ”gäng” hann inte vara där så länge innan dom flydde. Tänkte på att dom sprang väldigt mycket i denna film  speciellt i mitten, bra kondition måste dom ha xD Mina favorit scener är nog först i början då dom fått mat och rena kläder och sen scenen när dom är på flykt, haha okej dom är ganska länge på flykt men från att blixtarna kommer. Blev jätte rädd att Minho skulle då han är min favorit karaktär och har alltid varit det. Skådespelarna hann jag faktiskt inte tänka på så mycket, men dom spelade sin roll bra, hade dock inte läst boken innan men vill göra det. Den håller dig underhållen, personligen gillade jag denna film mer än första filmen faktiskt. Vissa kanske tycker det var för mycket effekter, men jag tyckte det var bra.

Jag ger den                                                          4/5

Lämna en kommentar

Filed under film, film recension, movie

Kommentera

