Bokbloggsjerka 22 – 25 januari 2k16

Hola!

Nu blir det helg och det är dags för helgens jerka, whoo

Annika undrar:

Jag hade egentligen tänkt ställa frågan om vilka utmaningar du har tänkt ge er i kast med i år, men jag har sett att väldigt många redan har besvarat den så den får bli en bonusfråga som ni får svara på om ni vill.

I stället vill jag veta vilken bok/vilka böcker du tycker är bäst som är baserad/e på tv/film. Det är även möjligt att vända på den här frågan: tv/film -> bok/böcker. Du väljer själv vilken variant du vill svara på.

Men oj vilken kluring, kommer inte på någon just nu. Men om man däremot vänder på det och säger bästa tv/film baserade på böcker så blir det lite lättare. Vi kör på det istället, så några av mina favoriter då filmen/tv serien är baserad på boken är:

  1. Lord of the rings trilogin skriven av J.R.R. Tolkien
  2. And then there where none skriven av Agata Christie
  3. Forrest gump skriven av Winston Groom
  4. Sherlock Holmes av Arthur Conan Doyle

Ha en skön helg nu, se yaa!  / Siri

ps. Såg nu när jag gick in i Lizas blogg att tv serien the 4400 faktiskt är 3 böcker som är baserad på serien^^ Jag har dock bara sett några avsnitt av the 4400 serien men av vad jag kommer ihåg var den bra.

 

18 kommentarer

Filed under 2016, bokbloggsjerka, idag, jerka

18 responses to “Bokbloggsjerka 22 – 25 januari 2k16

  1. Sagan om ringen har jag varken läst eller sett.

  2. Sherlock är så bra! Jag ser fram mot specialavsnittet som visas imorgon kväll i SVT 🙂

  3. har sett men inte läst Sagan om ringen. Forrest Gump har jag sett. Cumberbatch ska få en chans till imorgon kväll

  4. Ja, det var ett ovanligt ”håll” på frågan. Det är inte så vanligt, men det finns 🙂

  5. Jag hittade ett par exempel på film/ serie till bok, men det var inte lätt.

  6. Christies Mrs Marple och Hercule Poirot och Doyles Sherlock Holmes funkar riktigt bra både som böcker och tv-serier. Gillar verkligen!

  7. Tänkte inte ens på Christies böcker. De går ju jämt på tv så lite konstigt att jag missade. 🙂

  8. Ja där fick du till några bra filmer. Har dock inte läst Forest gump.

  9. Ja, de är bra, framför allt Sagan om ringen, filmerna, jag har inte läst böckerna.

Kommentera

