Bokbloggsjerka 29 januari – 1 februari 2k16

Friyay!

Idag är det fredag= helgens bokbloggsjerka!

Dagens jerka är:

Har du någonsin läst en bok där det har hänt någonting som du inte alls hade väntat dig eller som du absolut inte tyckte om?

O ja det händer ibland, men inte så ofta faktiskt. Gillar att bli överraskad i slutet, men oftast har jag redan listat ut hur boken kommer sluta.  Ex, ”Gone girl” av Gillian Flynn den var jag nästan helt 100 på hur den skulle sluta men nej slutet vände 180 g xD Men den är bra kan jag säga, värd att läsa;)

Sen ett annat exempel kan vara Allegiant av Veronica Roth jag gillade boken ända tills slutet….

Ha en bra helg nu!

11 kommentarer

Filed under 2016, bokbloggsjerka, idag, jerka

11 responses to “Bokbloggsjerka 29 januari – 1 februari 2k16

  1. Gone girl är ett bra exempel

  2. Känner igen titeln, kollade och tydligen har den filmats också med Ben Affleck.

  3. Gone Girl ja, den överraskade, gillade den mer än jag trodde att jag skulle göra. 😉

  4. Jag tycker också om att bli överraskad.

  5. Jag börjar bli lite orolig för Allegiant nu, alla säger så där. Ska väl snart läsa Insurgent, så det dröjer nog ett tag innan jag kommer till sista boken…

  6. Fialia

    Nej… Allegiant slut var verkligen inte bra. Hänsynslöst gjort.

Kommentera

