Bokbloggsjerka 19 – 22 februari 2k16

Halloj!

Nu är det äntligen helg, dags för bokbloggsjerkan!

Carola har skickat in följande fråga via mail: hur interagerar du med dina läsare, lockar till dig nya läsare och får de befintliga läsarna att fortsätta läsa bloggen. Hon vill även veta vad det är som driver dig till att blogga och hur mycket du tänker på dina läsare när du bloggar.

Det känns som om en liknande fråga redan har ställts, men vi kör igen. Hm alltså jag gör inget speciellt till att locka till fler läsare, men jag är med i ex bokbloggsjerkan och sen driver jag ett instagram konto. Det är också bra att blanda inlägg och inte köra på recensioner hela tiden, då blir det mer intressantare. Dock har inte jag varit så bra på det, men har i alla fall jerkan emellan 😉

Det som driver mig till att blogga är nog själva bokvärlden, det är så himla skönt att få komma till den efter en jobbig dag/vecka. Sen har jag heller inte så många vänner jag kan snacka böcker med så det är en anledning jag är på bloggen för då kan man själv göra recensioner men också kommentera andras inlägg.

Men jag driver bloggen mesta dels för att jag älskar att läsa men lite också för att man får alla dessa underbara recex av de olika förlagen. Jag tänker inte så himla mycket på läsarna men ibland, man vet ju om att dom finns eftersom man har statistik och då ser man vilket land läsarna är ifrån. Riktigt skojigt att se.

Vi ses!

10 kommentarer

Filed under 2016, bokbloggsjerka, idag, jerka

10 responses to “Bokbloggsjerka 19 – 22 februari 2k16

  1. Alla fina recensionsexemplar är verkligen en av bloggandets fördelar. Så är det ju himla roligt också, plus att man hittar vänner att diskutera böckerna man läst med.

  2. det känns som ett plus i tillvaron, verkligen!

  3. Ja förlagen sätter verkligen guldkant på det när man får möjlighet att läsa recensionsexemplar som de skickar :).

  4. Att älska att läsa är väl en av de bästa anledningar som finns att blogga om böcker.

  5. Så många recex får jag inte men tycker det är lika roligt ändå att blogga om böcker. Tack och lov att biblioteket finns, annars hade det blivit ett ganska dyrbart nöje. 😀

  6. Jag har inte heller speciellt många att prata böcker med ute i verkligheten så bokbloggen blir på något sätt ett vattenhål 🙂

  7. Blandning av inlägg gör det onekligen mer lättläst.

  8. Ja, behållningen i att nätverka med andra med samma intressen är en stor drivkraft.

    http://ommanskulle.blogspot.se/2016/02/bokbloggajerka-19-22-februari.html?m=1

  9. Anna

    Det är mysigt att ha en plats där man kan vara precis hur boknördig som helst och att där ändå finns någon som fattar. Jag gillar!

  10. Håller med om att det nog är bra att blanda och inte bara ha recensioner.

Kommentera

