Bokbloggsjerka 5 – 7 mars 2k16

Halloj!

Nu kom jag precis hem från skidsemestern, det var riktigt härligt väder om man jämför med vad sthlm har att erbjuda grått väder… Nejmen dags för bokbloggsjerkan!

Helgens fråga: Den här veckan vill KajsaLisa veta vad vi tycker och tänker om bokrean: Har den spelat ut sin roll, eller ännu värre har bokhandeln spelat ut sin roll, med internethandel och läsplattor? Berätta gärna också om reafynd ni gjort.

 

För mig har rean inte gjort så mycket, jag har bara hittat en bok på sf bokhandelns rea. Kan dock vara för att jag helst läser på engelska och de böcker som är på engelska på rean har jag antingen läst eller så är jag inte så intresserad 🙂 Fast jag inte fyndar så mycket så älskar jag bokrean, längtar alltid till den. Men jag hoppas framöver att den blir lite bättre än vad den är nu.

Men jag måste säga en sak,  det är så himla härligt att se alla människor med sina fulla bok korgar. Vissa står utanför innan de ens har öppnat.

Bokhandlarna får allt mer konkurens av nätbokhandlarna, flera små bokhandlar har fått stänga, riktigt synd. Nu är det bara de stora kedjorna som finns kvar som akademibokhandeln osv. Själv köper jag mest på nätbokhandeln kan jag erkänna.

Trevlig helg på er!

 

21 kommentarer

Filed under 2016, bokbloggsjerka, idag, jerka

21 responses to “Bokbloggsjerka 5 – 7 mars 2k16

  1. Nej utbudet på engelska böcker är inte mycket att hurra för tyvärr 😦 tyckte det var väldigt dåligt med ungdomsböcker oxå iår 😦

  2. Det är väldigt synd att de fysiska bokhandlarna får slå igen, men man behöver ju oftast inte gå längre än till sig själv för att förstå varför. När det skiljer 100 kr på en bok så handlar man ju hellre online.

  3. En ska inte försöka ta på sig ryggsäck samtidigt som en håller i sin smartphone, för nu vet jag inte om min kommentar skickades eller om jag bara lyckades ta bort det jag skrev, haha.

    Jag jobbade på SF-bokhandeln första readagen och det är så härligt att se folk med fyllda korgar alltså. Plus tänker på hur mysigt det är för dem att komma hem och packa upp allt 🙂

  4. jo, vi som läser lite mer, hittar ofta ”gamla” böcker på rea 🙂

  5. Jag tror det är lite speciellt med bloggare – vi har nog ofta läst en hel del av det som dyker upp på rean. Men för den ”vanliga” läsaren tror jag det finns en hel del gottis på rean – i alla fall i år.

  6. Det gör en verkligen glad att fler köper böcker, om det så är bokrea eller inte 🙂

  7. Fialia

    Känslan på bokreans första dag är lite speciell!

  8. Jag tycker också det är härligt att se bokälskare vandra runt med fulla korgar.

  9. Tror folk i min stad läser väldigt lite för det var inga fulla korgar här.. knappt något folk alls första dagen på rean 😦

  10. En dröm vore att ha en bokhandel men idag skulle det absolut inte löna sig, då fick man ha försäljning av ljus eller något annat också

  11. För mig är bokrean tradition, men jag ser gärna fler titlar och olika titlar i olika butiker. Bokhandeln i Eksjö som jag nämner i mitt blogginlägg har sitt eget koncept.

  12. Håller med om att det är härligt att se folk är så intresserade av böcker då bokrean startar! Oavsett om det är vid en bokhandel eller coop forum. 😉

  13. Jag jobbade på rean för första gången i år och det var en grymt härlig upplevelse! 🙂

  14. klart att en helst vill ha både bokhandel och rea kvar. det är alltid roligt att gå och klämma på böcker tillsammans med andra som älskar böcker

  15. Håller med dig! Det är kul med rean även om man inte handlar så mycket själv (nu handlade jag dock väldigt mycket i år haha) mest på SF bokhandeln. Det är ju typ bästa affären! 😀

  16. Ja visst är det mysigt när folk strosar runt i bokhandeln och plockar på sig böcker.

  17. Jag var i English Bookshop förra helgen. Då hade de 3 för 2 i hela bokhandeln. Helt livsfarligt 🙂

Kommentera

