Bokbloggsjerka 8 – 11 april 2k16

Tjaa!

Yass nu är det fredag= bokbloggsjerka!

Helgens fråga lyder: Berätta om en bok (eller flera) som du tycker är riktigt spännande!

När någon säger spänningsromaner så tänker jag direkt på deckare(vet inte varför, det bara blir så).  Men det är inte bara deckare som är spänningsromaner såklart, utan det kan lika gärna vara en fantasy som är spännande. Men nu har det mest blivit deckare som jag har listat.Här är några spänningsromaner som jag  har läst och gillat:

  • Stephen Kings böcker
  • Hypnotisören av Lars Kepler
  • Sthlm delete av Jens Lapidius
  •  Leif GW persons böcker
  • Red Queen av Victoria Aveyard
  • Throne of glass av Sarah J maas
  • The darkest minds av Alexandra Bracken
  • And then there where none av Agatha Christie

Det finns hur mycket bra spänningsromaner som helst, så jag stoppar här. Hoppas på en solig helg, då kan man sitta ute i vår solen och läsa 🙂

Ha en trevlig och skön helg nu!

 

 

13 kommentarer

Filed under 2016, bokbloggsjerka, idag, jerka

13 responses to “Bokbloggsjerka 8 – 11 april 2k16

  1. Jag kan ju bara hålla med om de flesta här, åtminstone de jag har läst. Som i alla fall är merparten 🙂

  2. King är tyvärr ingenting för mig.

  3. Har tröttnat på mycket i genren. ”Gustafs pojke” är GW:s bästa, och den är ju inte i spänningsbranschen … Kepler orkar jag inte med, inte Lapidus heller … oj så grinig jag verkar!!!! men jag är rätt glad ändå! 😀

  4. Ada

    Agatha Christie har ju skrivit många bra och spännande böcker.

  5. Kepler är bra på att skriva riktigt spännande 🙂

  6. Där var lite gott och blandat 🙂

  7. Sthlm delete ska jag läsa snart 🙂

  8. Jag vill nog ha spänning, men egentligen inte deckare men har ändå läst Kepler och tyckte den var tillräckligt skrämmande för mig 🙂

  9. Agatha Christie är lagom spänning för mig.

  10. Nog var Hypnotisören spännande! Leif GW Persson är en författare som jag är nyfiken på att läsa något av.

  11. jag tycker att Leif GW är bra. och Christie förstår. King och jag är inte riktigt kompatibla

Kommentera

