Bokbloggsjerka 15 – 18 april 2k16

Hej!

Dags för helgens bokbloggsjerka!

Annika undrar:

Hur ställer du dig till biografier, memoarer och liknande? Är det något du läser, har du någon favorit, finns det någon du skulle vilja veta mer om eller är det något som du absolut inte är intresserad av?

Jag läser inte biografier/memoarer ofta alls, men det kan hända någon gång. Den första boken som kommer upp i mitt huvud är ”Anne Franks dagbok” som jag tror alla känner till, boken är baserad på texter från en dagbok skriven på nederländska av den judiska flickan Anne Frank när hon under två år var gömd med sin familj under den nazistiska ockupationen av Nederländerna. Sen en lite nyare bok är ”Jag är Malala : flickan som stod upp för rätten till utbildning och sköts av talibanerna” den behöver jag inte ens förklara vad den handlar om eftersom den varit överallt. Båda böckerna är riktigt bra 🙂
Ses!
11 kommentarer

Filed under 2016, bokbloggsjerka, idag, jerka

11 responses to “Bokbloggsjerka 15 – 18 april 2k16

  1. Anne Frank fick jag när jag var liten flicka. numera läser jag gärna memoarer och biografier företrädesvis av och om icke levande personer

  2. Anne Frank har jag läst för längesen.

  3. Håller med dig om båda dessa böcker – riktigt bra. 🙂

  4. Jag funderade på en omläsning av Anne Franks bok i samband med en resa till Holland, men den finns inte som e-bok och då gick den bort.

  5. Jag är Malala får jag nog ta och läsa efter alla tips nu 🙂

  6. Anne Franks dagbok läste jag för länge sedan. Intressant och viktig skildring av en en tid som inte får glömmas bort.

  7. Jag är malala är jag lite nyfiken på:)

    Ha en fortsatt trevlig helg 🙂

  8. Anne Franks dagbok har jag läst och Jag är Malala skulle jag vilja läsa.

  9. Anne Frank försökte jag läsa som yngre men blev så ledsen så jag inte kunde fortsätta när jag visste vad som skulle hända… Det är så ofattbart fruktansvärt. Men det är en fantastisk och viktig bok.
    Malalas bok vill jag gärna läsa snart. Bra val!

Kommentera

