Bokbloggsjerka 6 – 9 maj 2k16

Hej!

Gud vad veckan har gått fort, det kan bero på att vi haft kristi himmelsfärd. Dags för bokbloggsjerkan!

Annika undrar:

Kan du berätta om en bok som har ett riktigt fint/fult omslag? Eller varför inte en av varje?

Jag kollar alltid på omslaget först och sen handlingen,men boken måste såklart ha en bra och lockande handling också och inte bara ett fint omslag om jag ska kunna läsa boken. Men ett fint omslag är en del som måste vara med om jag ska kunna läsa boken, jag gillar om en serie har liknande omslag så man ser att dom hör ihop. Exempel Throne of glass serien 🙂

throneofglass_zpsdb74cc77.jpg

41VTPDCAq5L._SX330_BO1,204,203,200_.jpg

Red queen är en av mina favorit omslag, classy

Ett fult omslag för mig kan vara att man inte riktigt ser vad omslaget ska föreställa, om det är en ända röra alltså för mycket saker/färger så blir det för mycket. Men sen kan det vara att jag inte gillar riktigt personen som är på omslaget, exempel så gillade jag inte Richelle meads senaste boks omslag, glittering court

27272506.jpg

Hoppas ni har en riktig solig helg nu, ses!
PS. Var lite stressad när jag skrev detta inlägg pga, ska till landet nu 🙂

 

 

 

14 kommentarer

Filed under bokbloggsjerka, idag, jerka

14 responses to “Bokbloggsjerka 6 – 9 maj 2k16

  1. Alltid svårt med riktiga människor på omslag, särskilt skådespelare och andra kändisar. Ogillar nästan alltid den typen av omslag.

  2. Att ha en riktig person på omslaget funkar nästan aldrig för mig, det stämmer sällan med min bild och blir konstigt.

  3. Tycker också om när man ser att böcker hör ihop 🙂

  4. Röd drottning är min favorit med

  5. Klart att omslaget får säga en del men inte allt, framförallt inte om en fin bok var urtrist 😛 Röd drottning tycker jag är fin.

  6. Jag gillar inte heller när ett omslag hindrar mig från att själv skapa en bild av huvudpersonen. Som du säger så hänger det ju på hur man själv upplever ansiktet och bilden tar bort lite fokus från texten.

  7. Fialia

    Håller med fullständigt!

  8. Visst är det en bonus om omslagen på en serie hör ihop 🙂

  9. Röd drottning var jättefin!

  10. Det är superfina när hela serien har omslag som passar ihop.

  11. Red queen är verkligen snyggt!

  12. Jag gillar omslag som hänger ihop. Och jag tittar alltid på omslaget innan jag ens tar i en bok som jag inte känner till sedan tidigare.

  13. Att känna igen en bokserie genom omslagens utformning tilltalar. 🙂

Kommentera

