Bokbloggsjerka 20-23 maj 2k16

Hej!
Just nu sitter jag på gotlandsbåten påväg hem till sthlm, wifiet är väldigt segt på båten. Därför kan detta inlägg ta ett tag att ladda upp.
Här kommer helgens bokbloggsjerka(från mig):

Pest eller kolera: Att bara få läsa en bok per år eller att få läsa så mycket du vill men aldrig avsluta böckerna?

Jag skulle valt att läsa så mycket man vill men aldrig avsluta böckerna. Det gör jag ändå ibland, sen om man gillar boken så är det bara att använda sin fantasi och tänka sig in i hur boken kunde sluta. 🙂

Ses, Xoxo / Siri

12 kommentarer

Filed under bokbloggsjerka, idag, jerka

12 responses to “Bokbloggsjerka 20-23 maj 2k16

  1. jag instämmer! något annat alternativ finns inte!

  2. När jag läser en bok så vill jag alltid veta hur det går och därför skulle jag ha svårt att lämna en bok utan att ha läst slutet. Men å andra sidan hade det varit jobbigt att bara få läsa en bok per år. Pest eller kolera som sagt… 🙂

  3. Jag skulle bli tokig om jag inte fick veta hur författaren tänkt sig slutet 😉

  4. Så valde jag med, jobbigt men valde bort det jobbigaste 🙂

  5. Känner lite att mina egenhändigt ihopfantiserade slut skulle börja likna varandra efter ett tag. Det skulle ju vara oerhört trist. Skulle hellre sluta läsa helt, tror jag, än att läsa böcker utan att få veta hur det slutar 🙂

  6. Vill nog hellre ha författarnas egna unika avslut, så kvantiteten får nog stå tillbaka för mig det där mysko året, till förmån för en endaste favoritbok att njuta långsamt.

  7. Valde samma som du. Man kan ju läsa faktaböcker eller kolla upp romanernas slut på google också. Eller som du säger, hitta på själv 🙂

Kommentera

