Kulturkollos veckoutmaning

Hej!

Tänkte passa på att svara på Kulturkollos veckoutmaning som är om lånade, bytta och fådda böcker.

Hur många biblioteksböcker har du hemlånade just nu?
Hm det varierar rätt ofta, jag brukar låna böcker väldigt ofta. Har en gång haft över 50 lånade böcker (ja det var ett undantag då, eftersom maxgränsen är 50 men en bibliotikarie var snäll som lät mig låna reservationen jag hade då.) Just nu har jag inte så många som jag brukar men ungefär 27 st.
Vilken var den senaste boken du fick?
Den senaste boken jag fick var två recensionsexemplar som jag fick idag av bookmark förlaget, böckerna var ”Utvald” av Meredith Wild och”Tiggaren” Av Sofie Sarenbrant.

Vilken var den senaste boken du gav bort? 
Det måste nog vara ”Half bad” av Sally Green som jag gav till en kompis.

Vilken var den senaste boken du bytte till dig och mot vad?
Oj, ingen aning… Har aldrig bytt böcker mot något annat utan isåfall bara givit någon en bok eller fått.
Vad läser du just nu och hur fick du tag på den boken?
Jag läser ”The Crowns game” av Evelyn Skye som jag köpte på sf bokhandeln.

 

6 kommentarer

Filed under idag

6 responses to “Kulturkollos veckoutmaning

  1. 27 böcker kräver sin organisation. Att ha 50 hem är lite respektingivande.

  2. 50 låneböcker! Då skulle jag nog bli väldigt stressad och pressad.

  3. Många låneböcker 🙂

  4. Äntligen någon som lånar lika mycket som jag, respekt till 50+ lån, det har jag aldrig kommit upp i trots att jag jobbar på bibliotek 🙂 /Helena

  5. Tjugosju böcker skulle nog stressa mig. För att inte tala om 50 😉

Kommentera

