Bokbloggsjerka 10 – 13 juni

Hej!

Här kommer helgens bokbloggsjerka 🙂

Denna vecka undrar Mia Eggiman vad vi tycker om recensionsexemplar i e-pub format och pdf?

Jag frågar nästan aldrig recensionsexemplar från de förlag som jag vet bara skickar i e-boks format, det kan dock hända något undantag om jag VERKLIGEN vill läsa den boken. Men det händer ytterst sällan. Gillar helt enkelt inte att läsa på mobilen eller datorn, man får ont i huvudet och sen kan jag heller inte bläddra mellan sidorna lika enkelt som i en  fysisk bok.

Jag är så glad och tacksam för dom förlag som skickar recex i fysiskt format!

Vi ses, ha en skön helg!

13 kommentarer

Filed under bokbloggsjerka, idag, jerka

13 responses to “Bokbloggsjerka 10 – 13 juni

  1. Hej! Här är mitt svar: http://tonica.dreamwidth.org/120302.html. Vill bara tillägga att jag nästan alltid föredrar tryckta böcker, men dem köper jag själv.

  2. Jag försöker också undvika de förlag de som bara skickar e-böcker. Och då har jag ändå läsplatta 🙂

  3. Undviker också de förlag som bara skickar e-böcker.

  4. Undviker också i största möjliga mån förlag som bara skickar e-böcker.

  5. Visst är det så att man blir extra glad för recex i pappersformat (bläddra i vanliga böcker är oslagbart!) och att hjärnan inte är så glad i elektroniskt skärmljus. Tyvärr verkar dock utvecklingen gå åt det hållet, att allt mer blir elektroniskt.

  6. Föredrar också de fysiska böckerna, men jag läser även e-böckerna i min läsplatta. Att läsa e-böcker i datorn blir alldeles för jobbigt tycker jag 🙂

  7. Jag har svårt för böcker som inte är på papper. Men inser att förr eller senare får man rätta in sig i ledet. Hoppas på ”senare” …

  8. De förlag som skickar fysiska böcker får ett stort plus hos mig!

  9. Håller verkligen med! Är inte alls förtjust i att släpa runt på en läsplatta (även om de många gånger väger mindre än en vanlig bok) som måste laddas och som är betydligt mer ömtålig.

Kommentera

