Tips

Hej!

Här kommer lite tips både i film väg och i bokväg 🙂

  1. Som säkert alla vet så hade nyligen filmen ”Me before you” eller på svenska blir det” Livet efter dig ”premiär, för att vara exakt så hade den premiär den 17 juni. Själv har jag bara sett trailern och inte läst boken. Men jag har hört att den ska vara bra, så jag har en viss förväntan att jag ska gilla filmen. Filmen får mig att tänka på ”En oväntad vänskap” som också handlar om en man som är förlamad eller rättare sagt rullstolsbunden.

2. Sen måste jag tipsa dig om ”Throne of glass” serien av Sarah j maas den är helt otrolig, modernista har till och med översatt boken så den finns på svenska. Recension på första boken finns här om ni är intresserad. Hennes allra senaste serie är också sjukt bra, den heter ”A court of thorns and roses” och det är en re-telling av the beauty and the beast. Huvudkaraktären i den boken är också kick ass som huvudkaraktären i throne of glass

3.  Jag har hört väldigt mycket om filmen ”Legenden om Tarzan” som snygga Alexander Skarsgård är med i 😉

Filmen har premiär den 13 juli

    4. Mitt sista tips är att läsa Morgan Matsons bok ”Sedan du försvann” som släpps i augusti på svenska men den finns på engelska om man inte orkar vänta tills dess. Själv har jag läst Matsons andra böcker och älskat dom. Dom passar så bra att läsa nu i sommar, hon har nyligen släppt en helt ny bok som heter ”The unexpected everything” och jag har självklart redan reserverat den på biblioteket och jag fick ett sms om att den var där så ska faktiskt hämta den imorn. Blev du intresserad och vill läsa mer om den boken så klicka här

Detta inlägg blev väldigt spontant kände jag, vill helt enkelt göra något mer annorlunda inlägg än bara recensioner all the time 🙂

I hope you enjoyed it!

See yaa

Lämna en kommentar

Filed under idag

Kommentera

