Nya Frozen?

Hej!

Igår såg jag en trailer till en ny film som Disney har gjort. Den heter ”Moana” och har premiär den 23 november. Den nya Disney-filmen är inspererad av hawaiiansk mytologi. Den handlar i princip om Moana (som är expert på att läsa kartor) och tillsammans med halguden Maui seglar dom jorden runt för att leta efter en mytomspunnen ö.

Jag kommer se den nya Disney filmen såklart, jag har hittills gillat alla Disney filmer så varför skulle jag inte göra det nu också.

Jag läste också att regissören bakom filmen, Ron Clements ligger bakom bl.a. succéerna ”Den lilla sjöjungfrun” och ”Aladdin” har sagt att ”Moana” är hans mest ambitiösa projekt hittills, så det låter lovande! Musiken till filmen är till och med skriven av Mark Mancina som också skrev musiken till ”Lenjonkungen”. OMG!

Då återstår det bara att se om Moana blir en lika stor succé som Frost eller Frozen. Vad tror du?! 🙂

 

Lämna en kommentar

Filed under idag

Kommentera

