Bokbloggsjerka 1 – 4 juli 2k16

Hej!

Nu var det ett tag sen jag var med i bokbloggsjerkan som Annika håller i. Känns så skönt att veta att det är fredag när jerkan är, haft en lång vecka med bara jobb. Har nu 4 veckors semester innan jag ska börja jobba igen, så det är bara att njuta medans man kan, right? 😉

Helgens fråga lyder: Det är min relation till Arthur Conan Doyle skapelse. Vilken är din? Har du läst böckerna? Har du någon favorit? Har du sett tv-serien/tv-serierna? Kort sagt, skriv om vad du vill så länge det har med Holmes och/eller Doyle att göra. 

Jag kan börja med att säga att jag inte har läst alla Doyles storys, men dom jag har läst är riktigt välskrivna och spännande. Den senaste storyn jag läste av Doyle var ”The Boscombe valley mystery” den var spännande. Min favorit är Watson helt klart.

Jag tycker tv serien är bra, Benedict Cumberbatch är en bra skådespelare och passar in i sin roll som Sherlock. Shit nu fick jag en himla lust att se om alla säsonger i tv serien, haha ska nog göra det i helgen xD Någon som är med mig? 😉

See yaa, ha en skön helg nu!

 

6 kommentarer

Filed under bokbloggsjerka, idag, jerka

6 responses to “Bokbloggsjerka 1 – 4 juli 2k16

  1. Heja doktor Watson – utan honom ingen Sherlock …

  2. Har faktiskt köpt boxarna med Sherlock för att se vid tillfälle 🙂

  3. Vad skönt med semester! Jag har tänkt att jag ska läsa böckerna någon gång, har sett tv-serien och den är verkligen bra.

  4. Det var ett tag sedan jag läste berättelserna. Har på senare nöjt mig med Cumberbatch 😉

  5. Jag jag blev också sugen på att maratonkika 🙂

Kommentera

