Bokbloggsjerka 5 – 8 augusti (tema: semester)

Halloj!

Nu var det riktigt längesen jag deltog och svarade i bokbloggsjerkan så nu ska det bli kul att svara denna helg 🙂

Helgens fråga: Vad brukar du generellt göra på din semester? Kryper du upp i hängmattan/lägger dig på stranden med en god bok och låter vardagen försvinna, eller är du mer stressad än någonsin under den här tiden? Har du något ”semesterläsningstips” att dela med dig av? Hur skulle en perfekt semester se ut enligt dig?

Har haft min semester redan och började jobba den 1 augusti, men har haft en helt okej semester. I början av min semester jobbade jag i två veckor sen åkte jag ut till landet och var där ca 2 veckor. Efter landet åkte jag till England och hade en slags roadtrip/vandrings semester där, alltså jag och min familj var åkte till England och reste runt och vandrade i dom städerna. Mer om det finns i ett annat inlägg här Sen har jag mellan landet och England träffat kompisar och badat och solat m.m.

Jag har en hängmatta på landet som jag gärna/alltid klättrar upp i och läser i, det är så himla skönt. Jag är inte stressad under den tiden, men visst ibland smyger sig lite tankar om skolan, jobb, vännerna osv. och då kan jag bli lite stressad, men det händer ytterst sällan.

Jag har flera sommartips så jag kommer bara skriva 3 st . Mina sommarläsnings tips är ”Mitt perfekta liv” av Sarah Dessen , ”Amy & Roger’s Epic” Detour av Morgan Matson , och ”And then there where none” av Agatha Christie 🙂

Vi ses xoxo / Siri

7 kommentarer

Filed under bokbloggsjerka, idag, jerka

7 responses to “Bokbloggsjerka 5 – 8 augusti (tema: semester)

  1. England skulle jag vilja besöka! Både Dessen och Matson har jag läst en bok av, men jag tänker läsa fler av deras böcker.

  2. Försöker också släppa alla måsten när det är semester och bara ta dagarna lite mer som de kommer 🙂

  3. Det är så mysigt att läsa i hängmatta. 🙂

  4. En hängmatta låter som ett perfekt ställe att läsa på.

  5. det brukar alltid vara någon i vägen i hängmattan. Christie är den perfekta sommarläsningen

  6. England är så härligt. Fick min dos nu i sommar…. 😉

  7. Att åka till England är inte så dumt!

Kommentera

