Update

Hej!

Nu har jag tänkt att mest skriva lite vad som har hänt och kommer hända i detta inlägg. Idag är det bokbloggsjerkan, men jag orkar inte svara på den idag så det får bli ett annat inlägg. Kommer helt enkelt skriva av mig lite.

Nu börjar mitt sommarlov lida mot sitt slut, jag har dock jobbat hälften av mitt sommarlov (5 veckor sammanlagt) idag var den sisa dagen på jobbet och jag firade det med sushi, naturgodis och chips.

Ja ni vet säkert redan vad jag gjorde i somras om ni läser min blogg, men jag kan göra en kort sammanfattning, i början av sommaren jobbade jag och var på landet en hel del. Sen åkte jag till England och gjorde en roadtrip med vandring. Efter det blev det lite mer landet och sen jobbade jag i 3 veckor tills idag. Emellan alla dessa saker har jag hunnit med att träffa kompisar, gå på bio, bada, sola, springa midnattsloppet och LÄSA såklart 😉

Jag kan säga att jag hittills har läst 140 st böcker i år, om ni vill veta vilka kan ni gå in på min goodreads. Känner mig riktigt nöjd, rekord år för mig!

Den 9 augusti gick jag på SUICIDE SQUAD

Suicide_Squad_(film)_Poster.png

Den filmen var såå himla bra, min fave character var obviously Harley Quinn som spelades av Margot Robbie. Hon spelade Harley riktigt bra och verkligt. Hon är så badass, jag har till och med hört att det ska komma en separat film med bara Harley Quinn, gissa om jag är mer än glad?!!

SQUAD1.jpg

Jag sprang midnattsloppet 2016 som är 1 mil alltså 10 km på 1 och 20 min och 34 sek har jag för mig. Okej kanske inte bästa tiden, men jag är glad att jag tog mig igenom den fast jag inte hade alls tränat mycket innan och att jag kände mig inte helt frisk eller på topp om ni vet  vad jag menar.

De recensionexemplar jag har fått denna vecka är ”Ett veck i tiden” av MADELEINE L’ENGLE av snälla Modernista tusen tusen tack för alla böcker ni skickar, jag kan seriöst inte tacka er tillräckligt! Ni är värda guld ❤

lengle_ett_veck_i_tiden_omslag_inb.jpg

Handling: Det är en mörk och stormig natt. Tonåriga Meg Murry sitter i sitt rum på vinden, lyssnar på blåsten som river i huset och funderar för sig själv. Hon vantrivs med sin kropp och sitt utseende. I skolan är det mesta jobbigt och krångligt. Och hennes pappa, vetenskapsmannen, har försvunnit efter att ha jobbat med ett mystiskt experiment på uppdrag av regeringen.

Men det är inte bara Meg som är vaken den här natten. Mamma och lillebror Charles Wallace är också uppe, för den mystiska tanten Fru Vadå har kommit på besök och slagit sig ner i deras kök – och hon verkar veta en hel del både om vart Megs pappa kan ha tagit vägen, och om hur de ska kunna få tillbaka honom.

Sen har jag köpt lite böcker i somras som jag inte kommer visa någon bild på, men dom jag köpte är: Nevernight av Jay Kristoff , Broken prince av Erin watt, And I darken av Kiersten white, Wait for you av j. Lynn och kan det vara några mer som jag har råkat missa. Jag har läst alla förutom Nevernight som jag nyligen köpte, kan säga att av alla böckerna är min favorit Broken Prince av Erin watt helt klart, så känslosam och händelserik. Sen gillade jag And I Darken av Kiersten White som också var väldigt underhållande. Wait for you av J. Lynn kan jag tyvärr inte säga densamma om,  gick inte alls hem hos mig.

Måste bara skriva hur sjuuukt jävla taggad jag är på  EMPIRE OF STORMS AV SARAH J MAAS!! GOOSH VAD JAG LÄNGTAR, KAN INTE TÄNKA KLART INNAN JAG HAR FÅTT TAG PÅ EOS!!  Det är typ det ända jag tänker på, den 6 september släpps Empire of storms, 5:e delen i Throne of glass serien.  Asså kolla på omslaget, jag dör va snyggt!

28260587

 

Om du inte har läst denna serien eller inte ens visste om den så har du antingen sovit under en sten eller bara varit borta från sociala medier ett låångt tag, nä skojar bara. Men guys ni måste börja läsa iallafall någon av Sarah j maas serier. Hon har skrivit Throne of glass serien och A court of thorns and roses serien ,båda serierna är helt fantastiska.

Jag har pre ordered denna bok såklart, kan tipsa er om The book depository. En skit bra hemsida som har gratis frakt till alla länder och bra priser på böcker samt att man kan förbeställa böcker aka pre order books.

Nu går jag över till att berätta lite vad som kommer hända i framtiden eller vad man ska säga.

Hela helgen ska jag träffa kompisar och äta lunch samt fika. En av kompisarna jag ska träffa har jag inte träffat på nästan ett år, så vi behöver catch up lite vad som har hänt i våra liv. Sen nästa vecka på måndag och tisdag ska jag in till stan och käka lunch med Mami och hämta ut förhandsvisnings biljetter till ”Den allvarsamma leken” baserad på Hjalmar Söderbergs bok,  läs mer och se trailern här . Sen på Onsdag börjar jag sista året på gymnasiet, suck inte taggad alls faktiskt. 

Gud vad blandat inlägg det blev, äsch ni får stå ut med det.

Vi ses  Xoxo / Siri

Lämna en kommentar

Filed under 2016, idag

Kommentera

