TBR Tagg

Hej!

Jag blev taggad av fina Petra , tack så mycket för taggen!

1. Vilken bok har du inte kunnat avsluta?
Oftast brukar jag ändå försöka läsa ut dom böckerna jag har börjat på, men ibland brister det. Den senaste boken jag kan komma på att jag inte har läst ut helt pga att jag blev alldeles för uttråkad var ”Everything Leads to You” av Nina LaCour .
 

2. Vilken bok har du inte läst än för att du inte har haft tid?
Det måste vara ”City of Heavenly Fire” av Cassandra Clare, jag har haft den i min bokhylla ända sen den kom ut. Har tänkt att jag skulle börja läsa denna bok men det har aldrig blivit av. ( kan vara för att den är rätt tjock  xD) Känner att jag måste läsa den sista och avslutande boken i City of Bones serien innan jag börjar läsa Lady Midnight.

3. Vilken bok har du inte läst än, för att det är fortsättningen på en serie?
Oj det är en lång lista, men mina topp är ”The Beauty of Darkness” av Mary E. Pearson , ”Ice Like Fire” av Sara Raasch , ”World After” av Susan Ee , ” Winter” av Marissa Meyer och ”Ruin and Rising” av Leigh Bardugo . Jag har alla hemma så ska förhoppningsvis försöka hinna med att läsa dom innan året är slut.

4. Vilken bok har du inte läst än, eftersom den är helt ny?
Alltså jag måste bara nämna ”Empire of storms” av Sarah J. Maas , den har tekniskt sett inte kommit ut än, men det finns vissa bokhandlar som redan har börjat sälja dom i butik. Men jag ÄLSKAR den serien (Throne of Glass) och är så himla taggad på att läsa EOS asap.
 


5. Vilken bok har du inte läst än eftersom du har läst en bok av samma författare och den tyckte du inte om?
Hm, jag är sugen på att läsa ”The Glittering Court” av Richelle Mead eftersom den står i hyllan. Men den senaste boken jag läste av Mead var ”Soundless” och jag gillade inte alls den boken. Så jag är lite rädd att jag inte kommer gilla ”The Glittering Court”.
6. Vilken bok har du inte läst än, för att du inte riktigt känner för det?
Hahah asså fun fact about me är att jag inte har läst varken ”Harry potter”, ”The Hunger games” eller ”Lord of the Rings” xD Shame on me, nejmen jag skyller på att jag inte har känt/varit sugen på att läsa dom serierna. (men jag har åtminstone sett alla filmer 😉 )
harry-potter-and-the-order-of-the-phoenix.jpg
7. Vilken bok har du inte läst eftersom den är gigantisk?
Vet inte vad som räknas till gigantisk, men Harry potter böckerna, dom är så sjukt tjocka.
8. Vilken bok har du inte läst än, för att omslaget lockade och sedan visade det sig att den inte hade så bra recensioner?
Omslaget kan alltid vara så himla fint, så man köper ganska ofta spontan köp pga det fina omslaget på boken. Men det var en riktigt svår fråga tyckte jag, kommer ty inte på någon just nu. Men jag kan nämna ”The Great Hunt” av Wendy Higgins som hade ett fint omslag men som hade väldigt blandade reviews på goodreads (medelbetyget var 3,67) och jag valde att ta chansen så jag läste ut hela den boken. Men usch vilken dåligt bok, en av dom sämsta böckerna jag har läst i hela mitt liv.

9. Vilken bok avskräcker dig mest från din olästa hög?
Finns några st men en av dom är nog ”När vi möttes” av Anna Todd, det är första boken i After serien. Jag vet att flera har läst den och tyckt att den har varit bra, men jag har verkligen ingen lust att läsa den, haha.

10. Tagga någon!

Jag taggar :
Elvira från mylifestylebyelvira
Liza från I regnet
Alba från Boklyckan
Pia från bookrelated
4 kommentarer

Filed under 2016, idag

4 responses to “TBR Tagg

  1. Kul att du ville göra den, och kul att se dina svar. 🙂 Men läs Harry Potter, för guds skull. Det är så värt det. 😛

  2. Du måste läsa Harry Potter!!!
    Nu har jag äntligen gjort taggen, lite sent men … tack för att du taggade mig! 😀

Kommentera

