Filmen: Miss Peregrine’s Home for Peculiar Children

Hej!

Imorgon ska jag gå på premiären av Miss Peregrines hem för peculiar children med två av mina kompisar. Det ska bli så kul, jag har läst boken så jag hänger med i filmen. Boken kommer såklart vara bättre så jag ska inte ha alldeles för höga förväntningar xD Sen är det faktiskt Tim Burton som har regisserat filmen och då vet man nästan att man kommer gilla filmen, om ni inte vet vem Burton är så har han gjort bl.a. Alice i Underlandet och kalle och Chokladfabriken 🙂

Här är trailern om ni vill se:

 

Handling: 

Jakes älskade farfar lämnar ett antal ledtrådar till ett mysterium som spänner över olika världar och tid och leder Jake till en mystisk plats känd som Miss Peregrines hem för besynnerliga barn. Mysteriet och faran blir tydligare när han lär sig mer om sina nya vänner och deras förmågor. Snart upptäcker han också vilka mäktiga fiender de har och inser att endast hans egen ”förmåga” kan rädda dem.

 

Om ni inte har läst boken, då har ni verkligen missat något! En recension kommer förhoppningsvis upp efter jag har sett filmen, kan inte lova något dock. Har redan typ 3 böcker som jag måste recensera.

/ Siri

 

 

1 kommentar

Filed under film, movie, nöje

One response to “Filmen: Miss Peregrine’s Home for Peculiar Children

  1. Jag älskar böckerna. jag hoppas verkligen att filmen gör dem rättvisa 🙂

Kommentera

