Höstläsningstaggen

Shalom!

Nu är det så att jag blev taggad av bästa Petra att göra denna tag. Tack så mycket!

löv4.jpg
1. Är det några speciella böcker du planerar att läsa under hösten?
Men gud jaa det är så många böcker som jag vill läsa i höst, men tiden räcker inte till… 😦  men bl.a. The midnight star av Marie Lu, Twisted Palace av Erin Watt, Frost like night, Lady midnight, A torch against the night och Heartless av Marissa Meyer.


2. September är förknippad med skolstart. Vilken bok tyckte du bäst om att läsa i skolan? Och vad var / är dina favoritämnen?

Hm jag går fortfarande i skolan, men den ända bo jag faktiskt kan komma på som var bra är Agatha Christies bok ”And then there where none”, en av de väldigt få deckarna jag läst. Mitt favorit ämne är Idrott, har alltid gillat att sporta och är en riktigt tävlings människa. Resten av ämnena har jag dock haft lite svårt för, det har gått både upp och ner.
none
3. I oktober är det Halloween. Gillar du läskiga böcker och filmer och i så fall vilka?
Yaas självklart gillar jag skräck filmer, dock läser jag nästan inga skräck böcker så jag kan väl inte säga att jag gillar skräck böcker. Men när jag var yngre såg jag nästan bara på skräck filmer ensam i mitt rum, jag hade ljuset släckt och satt alltid ensam eftersom jag inte kände någon som gillade skräck. Jag var mellan 10-13 år när jag hade skräck perioden då jag bara såg på skräck. Hm alltså det är svårt att säga, men dem lite äldre skräck filmerna är så mycket bättre än dom nya. Men ex, The nightmare on Elm street,  chucky filmerna, the ring och exorcisten är rätt bra.
4. Vilken bok passar för mysläsning under mörka höstkvällar?

Åhh alltså hösten är så himla mysig och då passar det så bra att läsa inomhus eftersom det är så kyligt ute och du har en anledning till att stanna inne 😉 Jag skulle säga att alla böcker passar förutom de mer somriga böckerna. Men jag skulle definitivt valt att läsa om någon riktigt riktigt bra bok, personligen är Sarah j maas min favorit författare och jag har läst alla hennes böcker och älskat dom. Som ni ser har mitt fangirlande gått lite över styr, jag har börjat köpa ljus som ska lukta som karaktärerna och lip balms xD Men A court of mist and fury och Empire of storms är såå bra så dom skulle jag rekommendera.

tumblr_o3jbukOEdQ1u0il5ao2_1280.jpg

5. När du har krypit upp i soffan med en mysig bok, vad vill du dricka för varm dryck?

Hm, varm choklad eller te skulle jag valt.
6. Har du några höstplaner du ser fram emot?

Alltså jag vet inte vad frågan syftar på för planer men jag pluggar mitt sista år på gymnasiet och har inte planerat så värst mycket. Jag brukar vara rätt spontan av mig men det blir lite bio besök kanske någon halloween fest och konsert 🙂 Sen fortsätter jag skriva på min bok aka gymnasiearbete.

Jag taggar:
4 kommentarer

Filed under idag

4 responses to “Höstläsningstaggen

  1. Vad kul att du ville göra taggen. Och lycka till med boken! 🙂

  2. Pingback: Höstläsningstaggen – Gabriella P. Kjeilen

  3. Pingback: Höstläsningstaggen | Boktycke

Kommentera

