Lucia

Halloj!

Nu är det bara några minuter tills det är nästa dag, men jag ville bara kika in och önska er en trevlig lucia eller vad man nu säger. På mitt gymnasium hade vi ett lucia tåg och här kommer ända bilden jag tog

Det roliga/intressanta är att det var en kille som var lucia i år, inte vanligt alls inte. Och om du följer nyheterna som jag antar att de flesta göra så har det varit stora rabalder och stoj om att det är en ”svart” kille som är lucia. bl.a. så har Åhléns haft unga ”mörka” killar som lucia på deras framsida osv. och det har tydligen folk inte alls gillat, rättare sagt hatat och är väldigt emot det. men såklart finns det folk som har älskat att åhlens har haft en mörk kille på framsidan.

Här kommer lite länkar till nyhetsinslagen:

 http://www.expressen.se/dinapengar/ahlens-vi-behovde-hojd-krisbredskap/

https://www.google.se/amp/sverigesradio.se/sida/amp/article/6580583?client=ms-android-samsung
http://www.metro.se/artikel/%C3%A5hl%C3%A9ns-tar-bort-luciabild-med-m%C3%B6rk-pojke-xr
http://www.metro.se/artikel/h%C3%A4r-hyllar-metros-l%C3%A4sare-%C3%A5hlc3a9ns-luciabild-xr

Jag tycker det är väldigt konstigt, 

själv har jag inte något emot att killar är lucia. jag bryr mig inte ett skit om killen eller tjejen är från någon annat land eller ser ut på ett annorlunda sätt .  Btw själv är man asiat ^^ 

1 kommentar

Filed under idag

One response to “Lucia

  1. Jag har följt med i det där också och jag tycker det är jättehemskt. Själv tycker jag ju att alla ska få vara den man vill och som man vill. Fast jag tycker också att Staffan får för lite utrymme i Luciatågen numera. Man kunde kanske ändra lite på klädseln?

Kommentera

