Nyårslöftestaggen

Jag hittade den här skojiga taggen hos jamie , det verkar vara en rätt populär tagg. Men eftersom jag inte har gjort den så svarar jag på den nu 🙂

Här kommer mina svar

1. En klassiker jag lovar att läsa:
Jane Eyre av Charlotte Bronte

2. En påbörjad bokserie jag lovar att avsluta:
Det finns så sjukt många serier som har avslutats och kommer avslutas. Men den viktigaste är Throne of glass serien  som jag prioriterar alla dar i veckan. Jag vill även avsluta The Remnat Chroncles av Mary E. Pearson, Falling Kingdoms serien av Morgan Rhodes, Snow like ashes serien av Sara Raasch, Vendetta av Catherine Doyle och Court of fives av Kate Elliott. Det var några serier jag lovar att avsluta xD

3. En bokserie jag lovar att påbörja:
Carve the mark av Veronica Roth, Flame in the mist av Renee Ahdieh, Passenger av Alexandra Bracken och Strange the dreamer av Laini Taylor.
CarveTheMark_Roth_EpicReads.jpg

4. En författare (som jag inte läst tidigare) jag lovar att läsa något av:
Susan Dennard

5. En bok jag lovar att läsa om:
Det finns många som jag vill läsa om men hela Throne of glass serien och ACOTAR serien, haha okej men om man bortser från de serierna så skulle jag vilja läsa om Cinder. Det måste jag göra ändå eftersom jag vill läsa Winter som är den sista delen och jag har glömt typ allt som har hänt. Så måste fräscha upp minnet, you know 😉


6. En genre jag läst lite/inget av och lovar att utforska:
Hm jag skulle vilja läsa mer comics/graphic novels 😀

7. Ett seriealbum jag lovar att läsa:
Pass på den, har faktiskt inte aning. Läser aldrig några serie album nuförtiden, det var flera år sen jag läste något seriealbum.
8. En novell jag lovar att läsa:
Air awakens av Elise Kova

23127048.jpg

9. En bok som behandlar ett tufft men viktigt ämne jag lovar att läsa
Ibland mår jag inte så bra av Therese Lindgren, skriver om bl.a. panikångest.

31552371._UY309_SS309_.jpg
10. En länge ägd oläst bok jag lovat att läsa
Mistborn, sista riket av Brandon Sanderson 🙂
11. En debut jag lovar att läsa
Blood rose rebellion av Rosalyn Eves
31020402.jpg
12. En bok eller bokserie (som jag tidigare gett upp/dömt ut) jag lovar att ge en ny chans
Nevernight av Jay Kristoff  gahh så himla seg, men jag ska fan inte ge upp ^^
Nevernight-Royal-HB-front-White-title

13. Tagga någon!
Jag taggar ingen utan du får göra taggen om du vill.
1 kommentar

Filed under idag

One response to “Nyårslöftestaggen

  1. Du verkar ha härliga bokplaner framför dig 🙂

Kommentera

