Bokbloggsjerka 3 – 6 februari 2017

Hej!

Som ni säkert förstår är det dags för Annikas bokbloggsjerka!

Helgens fråga lyder:

Finns det några författare som du har ”tappat bort” under din läsarbana?

Hm, nja tappat bort skulle jag väl inte säga riktigt. Men det har helt enkelt så att jag kanske inte har valt att fortsätta  läsa eller bara inte haft lust att läsa just den författarens böcker/genre. Men Cassandra Clare har jag typ slutat läsa, det måste vara minst ett år sen jag läste någon av hennes böcker.  Även mycket Kresley Cole , Veronica Roth och Agatha Christie.

Mitt läsande går i vågor, vilket gör att jag inte läser på en och samma författare så länge utan jag testar på nya böcker.

Ha en trevlig helg! 🙂

8 kommentarer

Filed under bokbloggsjerka, idag, jerka

8 responses to “Bokbloggsjerka 3 – 6 februari 2017

  1. Ibland blir det ”tapp” och uppehåll av författare då en läser många olika och testar nytt 😉

  2. det blir väl ofta så att en väljer sådant som råkar komma i ens väg även om en skulle råka ha en plan

  3. Agatha Christie läste jag mycket förr, men när jag blev så van vid hennes sätt att skriva att jag började kunna avslöja mördaren på egen hand så slutade jag 🙂

  4. Ens lässmak förändras ju och då kan ju vissa författare sållas bort för att de inte längre passar en.

  5. Agatha Christie verkar många ha återupptagit under senare tid, jubileet och nyutgåvor har väl en stor betydelse vad gäller det. 🙂

  6. Jag vill gärna variera mig, så därför kan det bli långt mellan gångerna jag läser en viss författare 🙂

  7. Det kan ju ta ett tag innan man återkommer till en författare man gillar eftersom det finns så många andra böcker och spännande författare att läsa/upptäcka.

  8. Så känner jag också, det går i vågor så nog tappar jag inte riktigt bort några egentligen 🙂

Kommentera

