Bokbloggsjerka 3 – 6 mars

Hej!

Nu var det dags för helgens bokbloggsjerka !

Frågan lyder såhär:

”Jag har läst att Peter May har en app om Isle of Lewis som visst ska vara något utöver det vanliga. Tyvärr kan jag inte själv ta reda på om det stämmer eftersom jag inte har en iPhone (ska visst komma för Androider också så småningom).”

Vad tycker du om det här relativt nya sättet för författare att ytterligare befästa sig själv och sina böcker hos läsare/konsumenter?

Peter Mays app känner jag inte till alls faktiskt, visste inte heller att författare har börjat med att använda sig av appar till att nå ut till läsare. Men blev nyfiken så ska nog ta och ladda hem den där appen när jag har tid 🙂 Men i kursböcker brukar dom ju oftast ha nuförtiden en kod som man sen ska scanna och då får man upp extra material eller så har dom en länk som man ska gå in på.  Rätt praktiskt att ha om man vill lära sig mer om den boken/ämnet. vet inte om jag uppfattade frågan rätt, men nåja försökte i all fall svara 😉

Ha en trevligt helg!

4 kommentarer

Filed under 2017, bokbloggsjerka, idag

4 responses to “Bokbloggsjerka 3 – 6 mars

  1. I kursböcker kan jag tänka mig att det är praktiskt för att t ex få tillgång till aktuell statistik el dyl. Däremot känner jag inget behov av det i skönlitteratur.

  2. Hmm, börjar tro att jag missförstått den här frågan. 🙂

  3. Jag kan tänka mig författarappar.

  4. Ja men till kursböcker måste det vara jätte bra, som bloggbohemen säger speciellt för statestik som man kanske vill ha uppdaterad och inte ha från flera år tillbaka osv.

Kommentera

