Reverse Harem

Hej!

De senaste veckorna har jag blivit helt galen/besatt/förälskad i RH = Reverse harem. Jag har upptäckt kindle på amazon som har gjort så att jag har läst som en galning, ja det har bara blivit RH böcker förutom typ en ”vanlig” bok. Om du gillar att läsa på engelska digitalt, alltså inte fysiskt så kan jag starkt rekommendera kindle till dig, man kan ladda ner appen på mobilen gratis bl.a. och det blir så mycket billigare att köpa där än att köpa själva boken i handen.

Nu undrar du säkert, vad är reverse harem?

Traditionell harem är då det är en man och fler kvinnor som gillar/kär i mannen. Men i reverse harem är det tvärtom, där det är en kvinna och flera män som gillar kvinnan. För att det ska räknas som RH så ska det vara minst 3 män/killar som gillar en kvinna.

The focus on RH (reverse harem) in literature and art is not the same as taking a traditional harem and gender-swapping everything. The men are not owned and the woman does not control them. If any of you readers watch anime, occasionally there is harem or reverse harem situation. It is widely accepted in Japan already, but there is not much knowledge about it here.

Nu kanske ni tycker det är lite konstigt att gilla sånt här, men jag blir oddly satisfied av att läsa RH. Dock blir man lite trött på samma mönster hela tiden, men just nu verkar det inte som att jag kommer kunna läsa något annat än RH på ett tag xD

Här är lite tips på bra RH böcker om ni vill testa( alla som jag nämner nu är en serie så ni vet) :

The Ghost Bird Series by C.L. Stone. Första boken( som är gratis på amazon ) heter Introductions. funfact:  Det var den första RH boken/serien som jag läste, jag kan säga att början var jag väldigt missnöjd men ju mer jag läste ju mer föll jag för konceptet. 

Seraph Black series by Jane Washington

My Pack series by Lane Whitt

Faith series by Nikki Bolvair

Trickery by Jane Washington & jaymin Eve

Groupie by C.M. Stunich

Vill du få fler förslag är det bara att mejla mig på: Sirichoko11@gmail.com

xoxo

 

 

1 kommentar

Filed under idag

One response to “Reverse Harem

  1. Tack för boktipsen! Kan inte komma på att jag har läst någon RH-bok, fast iofs så kan jag inte komma på någon H-bok heller.

    Kollar du på anime eller läsa manga? En RH-anime/manga som jag gillar är Ouran Highschool Host Club. Den är inte jätteny men så himla mysig.

Kommentera

