Bokbloggsjerka 9 – 12 juni

Hej!

Nu var det dags för långhelgens bokbloggsjerka 🙂

Frågan lyder:

Vilket är ditt tidigaste och/eller starkaste minne av böckernas underbara värld?

Hm vet inte om jag har fattat frågan rätt, men ett av de tidigaste minne  jag har är när min farsa läste tintin innan jag skulle sova. Jag brukade även gå till biblioteket nära min skola väldigt ofta när jag var yngre, det gör jag ju iofs lika mycket idag. Där brukar jag drömma mig in i andra världar xD

Ha en trevlig helg!

 

4 kommentarer

Filed under bokbloggsjerka, idag, jerka

4 responses to “Bokbloggsjerka 9 – 12 juni

  1. Min betydligt äldre storasyskon hade LP-skivor med Tintin inlästa. Kul att bli påmind om det för jag tänkte inte alls på det när jag skrev mitt svar. 🙂

  2. Jag läste Tintin när jag var liten, men jag tror inte någon läste dem för mig, i alla fall inte min pappa. Det var mest mamma och mormor som läste för mig. Och jag brukade också hålla till på biblioteket när jag var liten. Jag hade t om lånekort när jag var fyra-fem år. Det tänkte jag inte på när jag skrev mitt svar: https://tonica.dreamwidth.org/137495.html. Kul att någon mer hade Tintin som sitt bokminne! 🙂

  3. Tintin var en tidig läsfavorit för mig med 🙂 Och biblioteket! 🙂

  4. Tänk så viktigt biblioteket är för de flesta 🙂

Kommentera

