Bokbloggsjerka 28-1 december

Hej!

Vet har inte hunnit skriva något somsagt, men har haft fullt upp som vanligt, men nu hinner jag slänga iväg ett litet svar på denna fråga.

Nu är det dags för helgens bokbloggsjerka! Annikas fråga

frågan lyder såhär:  Vilka nobelpristagare kan man hitta i din bokhylla?
alt. vilka nobelpristagare har du läst?

Hm, jag måste ha läst någon nobelpristagare, men kan inte komma på vilka.

Jag kan ha läst någon enstaka bok av Alice Munro,Tomas Tranströmer,Mo yan och Selma Lagerlöf.

I bokhyllan står hela Doris Lessings serie, och sen står några böcker av Alice Munro,Mo yan och kanske Selma Lagerlöf. Men jag får kolla upp det nu då:) Jag har tänkt att jag skulle läsa mer av Alla nobelpristagare men det har inte blivit av. Dels för att jag läser oftast inte den genren av böcker som nobelpristagarna skriver. Men jag ska lova mig själv att nästa årets nobelpristagare ska jag läsa minst 1 bok av honom/henne.

8 kommentarer

Under bokbloggsjerka

8 svar till “Bokbloggsjerka 28-1 december

  1. ALLA nobelpristagare – näää det vore helt omöjligt!!!!!

  2. Johannes

    ”den genren av böcker som nobelpristagarna skriver”??!!! Vad skulle det vara för genre, egentligen?

  3. Helt ärligt så är jag inte ett dugg intresserad av att läsa alla nobelpristagare, det är bättre att plocka ut de bästa 🙂

  4. Doris Lessing som du har i hyllan kan vara en guldgruva. Jag har läst The grass is singing och den var väldigt bra. Vill läsa mer av henne.

  5. Det finns en del bra Nobelpristagare, Alice Munro är en av dem tycker jag. Det är nog den pristagare jag läst mest av hittills och jag vill läsa mer av henne.

Lämna en kommentar