She´s funny that way

Titel: She´s funny that way

Genre: comedy

Utgivning: 2014(2015,sweden)

Handling:

Izzy, en ”call girl” med drömmar om Broadway, blir bokad av regissören Arnold Albertson som blir förtjust i den målmedvetna unga kvinnan. Detta leder till att natten slutar med att han betalar henne 30 000 dollar för att aldrig prostituera sig igen. Izzys lycka fortsätter då hon får provspela mot stjärnan Delta Simmons för en Broadway-föreställning som Deltas make – samme Arnold – regisserar. Till råga på allt fattar även pjäsens manusförfattare Joshua tycke för Izzy, vilket inte går hand i hand med att han redan dejtar den excentriska Jane, Izzys psykolog.

or in english

From renowned director Peter Bogdanovich, SHE’S FUNNY THAT WAY is a screwball comedy featuring the interconnected personal lives of the cast and crew of a Broadway production. When established director Arnold Albertson (Owen Wilson) casts his call girl-turned-actress Isabella ”Izzy” Patterson (Imogen Poots) in a new play to star alongside his wife Delta (Kathryn Hahn) and her ex-lover Seth Gilbert (Rhys Ifans), a zany love tangle forms with hilarious twists. Jennifer Aniston plays Izzy’s therapist Jane, who is consumed with her own failing relationship with Arnold’s playwright Joshua Fleet (Will Forte), who is also developing a crush on Izzy.

Omdöme: Jag såg denna film i sverige 2015 4 juni kl 18.00. Det var på en förhandsvisning för dom som var guldmedlemar. Jag kom på vääldigt långt efter att jag hade glömt att göra en rrecension på den. Tänkte göra den innan filmen släpps i sverige åtminstone.

Ja jag tyckte att man kom in i filmen väldigt fort, den var rolig på ett lite mer vuxet sätt kanske. Men jag själv förstod allt och jag är 16. Man kände igen många kända roller som bl.a. Jennifer Aniston. Det var en välgjord film, skådespelarna i filmen var väldigt duktiga. Tänker inte skriva så mycket, annars kanske jag råkar spoila. Och ni kan läsa handlingen så får ni se vad den handlar om. Det kan vara lite rörigt i början att hålla reda på vem som är med vem och hur känner, eller ja vet om varandra. Det är en lättsam film som man kan se en vardag om man vill skratta. Det är ingen sorglig film alls, ni kan vara lugna;) Passar dom över 14, det är ingen erotic film, men jag tror att man måste vara lite äldre för att fatta skämten^^

Jag ger den                                                                                   3/5

 

Lämna en kommentar

Filed under film, film recension, movie

Kommentera

